• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules in takenlijst template

Status
Niet open voor verdere reacties.

KleintjeOpKantoor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2018
Berichten
4
Ik wil graag dit (https://templates.office.com/nl-nl/Eenvoudige-takenlijst-TM02898033) template gebruiken voor mijn takenlijst. Maar ik wilhem natuurlijk hier en daar de formule aanpassen om de takenlijst meer bruikbaar te maken voor mijzelf. Dat betekend dat ik de kolom 'status' eigenlijk graag zou willen weghalen. Als ik die kolom nu weghaal krijg ik een verwijzingsfout in de kolom "gereed/achterstallig?". De formule in "gereed/ achterstallig?" moet dus aangepast worden zodat hij het volgende doet:



Als de deadline is verstreken en % voltooid is lager dan 100% dan moet er achterstallig (met bijhorend symbool) komen te staan.

Als de deadline is verstreken en % voltooid is 100% dan moet er gereed (met bijhorend symbool) komen te staan.



Wie kan mij helpen? Mijn lijst ziet er nu uit zoals in deze bijlage: Bekijk bijlage Takenlijst template.xlsx

In mijn exemplaar werkt de "gereed" functie ook niet correct. Ergens gaat dus nog iets mis, hoewel ik geen verwijzingsfout krijg. Als iemand daar een oplossing voor weet dan zou dat ook heel fijn zijn.

Bovendien krijg ik in de kolom deadline een fout doordat ik de kolom begindatum verwijderd heb. Hoe kan ik de link die er in de template tussen deadline en begindatum bestaat verwijderen?
 
Weinig reacties tot nu toe en dat is begrijpelijk. Als je een template ergens vandaan haalt dan moet je nog wel deze eerste proberen te doorgronden. Als je op voorhand al kolommen gaat verwijderen voordat je begrijpt wat er allemaal voor trucjes in verstopt staan dan gaat het natuurlijk niet werken en hebben weinig helpers er zin in om de 'puinhoop' weer te herstellen. In kolom F staat een validatie:
Code:
=F4>=#REF!
In kolom K staat een rare constructie die wel werkt maar ik nooit zou gebruiken.

Bedenk eerst voor jezelf wat je nodig hebt en maak daar een opzet van. Met een beetje zoeken op gegevensvalidatie, voorwaardelijke opmaak kom je veel verder dan het bestand dat je nu hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan