• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules in Vo's werken op 1 dag niet zo.......

Lampie173

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Besturingssysteem
Windows 11 Pro
Office versie
Office 365
Goedemiddag,

Ik hou zelf maandelijkse hypotheekbedragen bij.
In bijgevoegd bestand beschrijf ik het probleem
staan diverse VO's die ik o.a. met hulp van jullie en zelf proberen en testen werkend gekregen heb.
De datum in B9 staat op =vandaag()-1
Dit is de huidige situatie zoals ik het wil hebben. Ook op 31-8, want het is nog geen 1-9!

Als je 31-8 in b9 invult dan zie wat ik bedoel, vul je dan 1-9 dan is het weer in orde.

IK heb de formules in de VO's bewerkt en bestookt met + en - maar dat geeft geen voldoende soelaas

Hopende op een oplossing

Bijlagen

Zoals ik in mijn vraag beschreef:
nu functioneert de VO weer zoals het hoort
Het zit hem dus in die ene dag
Als de Vandaag() overeen komt met de datum in rij 15

Begrijp het niet helemaal
Maar waarom gebruik je voor de oranje kleur een andere formule dan voor geel/grijs/blauw?

Ik snap die mediaan functie niet. Ik snap VO wel. soms moet je beetje spelen met je criteria dan kom je er ook

Ik heb de formule van de "Gele VO" ook voor de Oranje VO gebruikt maar dan ipv B$14 C$14 gebruikt dan klopt het altijd

Code:
=EN(MAAND(C$14)=MAAND($B$9);JAAR(C$14)=JAAR($B$9))

Begrijp het niet helemaal
Maar waarom gebruik je voor de oranje kleur een andere formule dan voor geel/grijs/blauw?
Ik zal het proberen uit te leggen.

Het is vandaag 1 september dan wordt weer termijn hypotheek (augustus) betaalt
De huidige openstaande hypotheek (in oranje) is € 89756,00. Dit de werkelijke openstaande hypotheek tot aan het eind van de maand op 1 okt wordt de nieuwe termijn betaald. De gele kleuren geven de te betalen rente en aflossing weer. De grijze kleur staat voor het totaal te betalen annuiteit.
Met de lichtgrijze getallen staan voor de bedragen die al betaald en afgelost zijn.

Zet in B9 maar eens een datum die verder in het jaar ligt, 1-10 of 1-11 misschien dat je het dan snapt

Probleem is dat als de datum in B9 gelijk is aan de datumwaarde in Rij 14, de werkelijke annuiteit niet weergegeven wordt pas weer op de 1e dag v/d maand.

ik ben werkelijk aan proberen geweest om dit te tackelen, maar geen resultaat
voor de rest werkt het voor mij naar behoren.
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik snap die mediaan functie niet. Ik snap VO wel. soms moet je beetje spelen met je criteria dan kom je er ook

Ik heb de formule van de "Gele VO" ook voor de Oranje VO gebruikt maar dan ipv B$14 C$14 gebruikt dan klopt het altijd

Code:
=EN(MAAND(C$14)=MAAND($B$9);JAAR(C$14)=JAAR($B$9))
Het is de bedoeling dat de oranje kleur 1 kolom 'terug staat', want dan komt het overeen met de werkelijke stand.
Bericht automatisch samengevoegd:

geef maar eens 1-10 en daarna 31-10

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan