• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules kopieeren met oplopend werkbladverwijzing

• Onderwerp starter Onderwerp starter SiCe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SiCe

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Ik wil een formule met daarin een verwijzing naar een cel in een ander werkblad doorvoeren waarbij het werkblad per gekopieerde formule een blad verder oploopt. Is dit mogelijk??

Volgende formule in rij1 verwijst naar A1 op Blad1:

=INDIRECT("'Blad"&RIJ()&"'!A1")

Als ik de formule invoer krijg ik #VERW. Moet ik in de formule nog iets invoeren?

Heb je de formule exact gekopieerd naar een cel in de eerste rij? Dan staat daar eigenlijk:
=Blad1!A1
dus moet er ook een blad bestaan met de naam Blad1, anders krijg je inderdaad die foutcode.

Geweldig het werkt. Kan je misschien nog uitleggen hoe de formule INDIRECT werkt. Ik heb namelijk de verwijzing Blad eruit gehaald en dan werkt hij.

Ik kan niet volgen. Als je de verwijzing naar het blad er hebt uitgehaald, wat schiet er dan nog over van de formule?

Hoi Ingrid,

Misschien zijn de werkbladen 1,2,3 enz genoemd ipv Blad1, Blad2, Blad3 enz.

Met indirect zet je een tekst om in een celverwijzing.
=Indirect("A1") is hetzelfde als =A1
=Indirect(Rij()&"!A1") is dus hetzelfde als =2!A1 indie de indirectformule op Rij 2 staat.

Jeroen

Dit is (was) inderdaad het geval. De werkbladen waren 1,2,3 enz. genoemd. Betekent dit nu dan ook als ik de werkbladen namen geef, bv Jan, Piet en Klaas, dat deze functie niet meer werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan