• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules kopieren naar ander excelbestand 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric1969

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Hallo allemaal,

In Excel 2003 was het mogelijk om formules mee te kopieren van het ene excelbestand naar het andere. In Excel 2007 lijkt dat niet meer mogelijk. Hij plakt dan alleen het resultaat (dus harde getallen zonder formules).

Heeft iemand een idee hoe dat wel mogelijk is?

Als mijn vraag niet duidelijk is hoor ik het graag.

Alvast bedankt, Eric.

Hallo eric1969,

Ik heb ook 2007 en het even getest en bij mij lukt het wel.

Mvg, Wim

Dan kopieer je niet naar een fysiek ander excel bestand denk ik. Dus Excel 2 maal openen!

Hallo eric1969,

Nee ik open Excel nooit 2x.
Ik had een bestand geopend en daar een formule gekopieerd.
Toen een ander bestand geopend en de formule daarin geplakt.

Mvg, Wim

gebruik paste/plakken speciaal
dan alleen formules plakken

Helaas werkt dat niet speciaal plakken als je naar een ander excelbestand wilt kopieren. Niet in excel 2007.

Voorbeeld:
Ik heb dus 2 aparte excelbestanden van 2 leden. Nu wil ik een selctie maken van een aantal cellen en dan kopieren naar het andere excel bestand inclusief de formules.

Misschien nu duidelijker wat ik wil?

Beste mensen,

Mijn vraag is nog niet opgelost. Dus als er nog mensen zijn die een oplossing weten, ik hou me aanbevolen.

Bedankt.

Ik kan het probleem niet repliceren want ik heb geen Excel 2007.

Alternatief is evt. in de broncellen het = teken vervangen door bvb. #
dan kopiëren, dan in beide bereiken het # teken vervangen door =

Wigi

Ik heb het even uitgetest en op mijn PC kom ik tot de volgende conclusie:

* Excel 2007 2x openen (dus tweemaal op het icoontje klikken en dus 2 nieuwe bestanden aangemaakt). In bestand 1 een formule zetten en deze copieren. In bestand 2 plakken, en inderdaad enkel het resultaat wordt geplakt.

*Bij Excel 2003 - zelfde conclusie als bij Excel 2007.

Maar wanneer ik reeds twee opgeslagen bestanden openen (zowel via het menu openen als in verkenner openen) lukt het copieren zonder problemen, en copieer ik formules.
Wanneer ik Excel 1x open via het icoontje en vervolgens via het menu een nieuw bestand aanmaak werkt alles perfect. Alsook als ik dan een bestaand bestand open.

Ik vermoed dat het een beetje ligt aan de gevolgde flow. Probeer de Excel is 1x te openen en de bestanden dan via het menu te openen ipv via de verkenner, normaal moet het dan wel werken.

De makkelijkste en snelste manier voor mij is die van Wigi. Deze heb ik toegepast en werkt prima. Bedankt.
Hiermee is mij vraag beantwoord en zal ik deze topic sluiten. Allen bedankt voor jullie inzet.

plakken

Heb het probleem ook gehad.

Oplossing: kopieer het bestand,
plak het in het nieuwe bestand
herhaal het plakken maar dan als plakken speciaal en kies in het
menu koppeling plakken
Bij mij werkt dit.

Gr,Gerrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan