• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules meerdere excel bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

anniev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2012
Berichten
4
Hallo,

Ik ben niet zo handig met excel vandaar de onderstaande vraag.
Ik heb heb 40 verschillende excelbestanden die elk uit 30 tabbladen bestaan. Het zijn verkoopcijfers van een groothandel. De 40 bestanden zijn de verschillende dealers, de 30 tabbladen zijn orders die de dealers besteld hebben. Nu wil ik verschillende orders bij elkaar optellen zodat ik de maandverkoop kan zien. Er moet toch een formule zijn die de juiste orders bij elkaar optelt zodat ik de verkoopcijfers per maand in beeld heb? Wie kan mij helpen?:)
 
Beste anniev,
Ten eerste welkom op dit forum.
Betreft je vraag; dit is wel mogelijk, maar dan de vraag... zou je dit wel willen?
Er zijn meerder mogelijkheden om dit op te lossen, maar zonder voorbeeldbestand kan een helper je weinig- of niet tot je dienst zijn.
 
Hoi Spaarie,

Snap dat ik het bestand toe zou moeten voegen maar er staan nogal wat gegevens in die niet voor iedereen bestemd zijn, das een beetje het probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak een kopie van je bestand, verwijder de meeste tabbladen en vervang je gegevens voor fictieve gegevens...
En we hebben een voorbeeldbestand...
 
Bij deze......alvast enorm bedankt!!!!!

g Annie
 

Bijlagen

  • Willems.xls
    146 KB · Weergaven: 62
Dus je wilt van alle tabbladen cel AB80 optellen?

behalve degene die "voororder" is??

Anders begrijp ik je nog niet helemaal.
De opbouw van je bestanden maakt het in dit geval niet gemakkelijk.
 
Dat klopt gedeeltelijk. Alle cellen AB80 zijn al opgeteld in een appart excelbestand, dat was niet zo lastig. In het bijgevoegde bestandje staan maar 2 tabbladen, in werkelijkheud zijn het er 30. Dealers bestellen het hele jaar door, een grote dealer zal soms 5x bestellen (dus 5 tabbladen/orders nodig hebben) en een kleinere misschien maar 5 in een heel jaar. Ik wil dus alle tabbladen doorzoeken en dat de juiste bij elkaar opgeteld worden, zodat elke maand appart opgeteld is. Dat moet toch kunnen als op elke order een datum staat? Alle tabbladen hebben dezelfde structuur. Ik weet niet hoe ik de verschillende maanden van elkaar moet scheiden met een formule.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

groet,
Annie
 
Annie,

Bijgevoegd een bestand met daarin een macro die alle bestanden in een directory
doorloopt en alle tabbladen behalve het tabblad "Voororder" leest en in een lijst
zet. Zet dit bestand in de directory met de 40 bestanden en druk op de knop.
Door middel van een draaitabel kan je dan overzichten maken bijvoorbeeld per maand.

Veel Succes.

Bekijk bijlage TotaalLijst.xls
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan