Formules met datums: terug laten rekenen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangstarr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Hallo,

Ik ben nieuw hier en ook met access. Het probleem is als volgt:

Ik ben een inkoopschema aan het opzetten. Hierin staan verschillende bewerkingen. Deze bewerkingen moeten aangevraagd worden, een x-aantal dagen ingekocht worden en weer een y-dagen later geleverd worden. De leverdatum is bekend, maar door middel van het aantal dagen terug te rekenen moet er voor de inkoop en de aanvraag een datum komen. (leverdatum – y-dagen = inkoopdatum – x-dagen = aanvraagdatum) Hoe is dit te maken??

Ik heb geen verstand van VBA etc. wel heb ik een opzet voor het schema opgezet en als pdf bijgevoegd. Ook ben ik al een tijdje bezig met dit schema in Access 2007. Deze is ook bijgevoegd. Het rapport “inkoopoverzicht” moet uiteindelijk de afdruk gaan worden.

Het zip-bestandje is hier te vinden: http://www.speedyshare.com/499245998.html
(=0,4 mb groot)

Zou iemand mij kunnen helpen met onder andere de formules, maar ook aanwijzingen en tips kunnen geven, zodat het programma ook gaat werken…….

Met vriendelijke groet,

Herm

Je hebt geen verstand van VBA etc? Wil je dat wel hebben? Of wil je alleen je robleem opgelost zien?

Je kan het verschil tussen data opvragen door gebruik te maken van het DATEDIFF commando.

VBA ken ik voor de rest niet, en heb er ook niet echt de tijd voor om mij in te verdiepen nu! het programmatje moet gewoon aan de praat komen.... daarvoor heb ik onder andere die formuletjes voor nodig. hoe zet je die expressies op bijvoorbeeld....ook zitten er nog foutjes in het programma in 2 formuliertjes. Hoe kan ik die fouten (verwijzingsfouten) weer wijzigen...???

mvg, Herm

DateAdd

Je kan met het DateAdd statement dagen bij je dagen optellen en aftrekken.
DateAdd geeft het verschil tussen twee data. Misschien ook welhandig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan