• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules met verwijzingen doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernie6

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Beste

Ik heb 2 verschillende excelbestanden;
Het eerste bestand bevat een aantal gegevens die zich bevinden in cellen E1, E6, E11 enz.....
deze moeten in een tweede bestand gekoppeld worden in cellen A1, A2, A3 enz...
Via kopiëren en koppeling plakken maak ik de link in A1 (dus verwijzend naar het eerste bestand cel E1)
Via kopiëren en koppeling plakken maak ik de link in A2 (dus verwijzend naar het eerste bestand cel E6)

Daar er honderden zo'n koppelingen gemaakt moeten worden, dacht ik van met de vulgreep in het tweede bestand de reeks te kunnen doorvoeren; dus in A3 zou dan de verwijzing naar cel E11 moeten komen en zo verder; dit lukt echter niet.
Kan er iemand een methode bedenken om dit te laten slagen?

Met dank

In A1 en doorvoeren maar.
Code:
=INDEX(Blad1!$E:$E;RIJ()*5-4)

Beste

In bijlage heb ik een bestandje gemaakt bestaande uit blad 1 en blad 2; in blad een staan er gegevens in cellen I6, I16 en I26 die ik graag wil zien verschijnen in blad 2, cellen G5, G6, G7; ik heb uw functie geplaatst in cel G5 van blad 2 maar krijg als resultaat 0 terwijl ik verwacht dat dit 5,4 zou zijn;

wat doe ik fout?

Bijlagen

Je samengevoegde cellen maken de fout.
Het staat niet in I15, maar in I6 enz.

Bijlagen

en is mijn vraag oplosbaar in het bestand zoals in bijlage? (dus waarin de te koppelen resultaten staan in samengevoegde cellen)?

Code:
=INDEX(Blad1!$I:$I;RIJ()*10-44)
Vroeg of laat krijg je problemen met samengevoegde cellen.
Vermijden is de beste remedie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan