• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules meters per seconde

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddlaet

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Berichten
8
hey,


waarschijnlijk zal er hier wel iemand zijn die mij enorm veel tijd kan doen winnen door het plaatsen van een aantal formules. Het is namelijk zo dat ik graag zelf een aantal inspanningstesten (lactaattesten) wil doen met een aantal triatleten.
Ik heb hiervoor een testprotocal uitgewerkt waarbij ze een vaste afstand moeten lopen en dit progressief (telkens 15sec sneller als de vorige 1200m). Wanneer ze aangekomen zijn na 1200m neem ik een bloedstaal af om te kunnen bepalen hoe veel lactaat er in hun bloed zit.

Nu wil ik graag via mijn excel file een aantal handeling geautomatiseerd zien. Wie kan mij helpen ?

Cel B2 vul ik de tijd in die ze gelopen hebben
Cel C2 - dit kan veranderen afhankelijk van het niveau van de atleet (beginners laat ik 1200m lopen - gevorderde doen 2000m)
Cel D2 - dit zou automatisch moeten gebeuren - dit is het aantal meter per seconde
Cel E2 - eveneens automatisch - op basis van de m/s de tijd die ze lopen op een 400m

Bedankt,

Dirk
Bekijk bijlage Lactaattestingprotocol.xlsx
Bekijk bijlage Lactaattestingprotocol.xlsx
 
Niels,

bedankt - dit is wat ik wou. Dien ik de formule te veranderen indien ik ipv 1600m ipv 1200m wil gebruiken?

bestaat er een mogelijkheid om daar een soort van dropbox van te maken waarbij de formules automatisch aanpassen ?

Moet ook nog eens kijken hoe ik de resultaten in een grafiek kan omzetten. Eventueel suggesties ?

Dirk
 
1.Nee de formule hoef je niet aan te passen, hij rekent met de afstand die in die rij is ingevuld.
2.Ik begrijp niet wat je bedoelt (waarom formule aanpassen?)
3. Suggestie => kijk eens naar een draaigrafiek

Niels
 
Niels,

heb het ondertussen reeds gezien dat ik niets dien te veranderen. Nog eens een duidelijk signaal dat ik een excel dummy ben ;-)

Y-as Lactate mmol
X-as m/s

Dirk
 
Aanmaak Grafiek

Niels,


kan je mij hiermee toch helpen aub

De grafiek die ik graag zou verkrijgen is zoals in de bijlage

mvg,

Dirkvoorbeeld.JPG
 
Niels,


dat is het wat ik wil - nu probeerde ik de waarde van de Lactate mmol te veranderen zodat ook dit automatisch zou aanpassen in de grafiek. Doch dit wil niet lukken:confused: moet ik hiervoor iets speciaal doen "automatisch berekenen" ?

Dirk
 
Ja , bij ribbontab gegevens op vernieuwen klikken.

Niels
 
Dat je mij nooit die 1200 meter laat lopen :p

Niels
 
That's a promise ;-)

Als het goed is dat contacteer ik je nog als ik in de problemen zit met excel. Het is namelijk zo dat ik net bezig ben met het zelf afnemen van inspanningstesten. Er bestaan programma's voor maar die zijn echt "POKKE" duur voor een startende zelfstandige. Daarom dat ik eerst probeer met huis,tuin en keukenhulp via excel. Maar ik vrees dat ik niet over voldoende bagage beschik om dit allemaal te ontwerpen in excel.

Kan ik jou persoonlijk bereiken via email of liever enkel via deze weg ?

Dirk
 
Liever via deze,

Als ik je vraag voorbij zie komen zal ik hem proberen te beantwoorden en anders doet een van de andere helpers dat wel.

Rest je nog om de vraag op opgelost te zetten.

Niels
 
Als je gebruik gaat maken van een draaitabel gebruik dan niet 'som'
De draaitabel telt dan de lactaatwaarden op bij gelijke M/S
Ik denk dat dit niet de bedoeling is.
Beter kun je dan gebruik maken van 'gemiddelde'
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan