Knalmatics
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 jan 2008
Hé computervrienden,
Het volgende probleem doet zich voor:
ik zit met een tabblad waar alle formules ingetikt worden.
bijvoorbeeld : =ALS(G24<1;AFRONDEN.BOVEN(SOM(B6:K6)*VERT.ZOEKEN(PV!$D$26;$A$26:$D$69;3;0)/G2;1);AFRONDEN.BOVEN(H24*E24/6;1))
dit zijn allemaal lange formules. dit moet afhankelijk van de keuze aangepast worden en op 15 verschillende tab's met 15 verschillende variabelen uitgerekend worden.
Nu is dit geen probleem om de formules te kopiëren maar bij aanpassingen of fouten moet men die op 15 tab's aanpassen.
Daarom zouden wij de formules in 1 tab plaatsen en nadien opzoeken en omzetten afhankelijk van een keuze
zie klein voorbeeld in bijlage.
Ik hoop dat hier enkele slimme mensen een oplossing voor hebben.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
Het volgende probleem doet zich voor:
ik zit met een tabblad waar alle formules ingetikt worden.
bijvoorbeeld : =ALS(G24<1;AFRONDEN.BOVEN(SOM(B6:K6)*VERT.ZOEKEN(PV!$D$26;$A$26:$D$69;3;0)/G2;1);AFRONDEN.BOVEN(H24*E24/6;1))
dit zijn allemaal lange formules. dit moet afhankelijk van de keuze aangepast worden en op 15 verschillende tab's met 15 verschillende variabelen uitgerekend worden.
Nu is dit geen probleem om de formules te kopiëren maar bij aanpassingen of fouten moet men die op 15 tab's aanpassen.
Daarom zouden wij de formules in 1 tab plaatsen en nadien opzoeken en omzetten afhankelijk van een keuze
zie klein voorbeeld in bijlage.
Ik hoop dat hier enkele slimme mensen een oplossing voor hebben.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
Laatst bewerkt: