• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Furkie1988

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2012
Hallo experts,

ik heb in mijn rekenmodel een aparte tabblad ('Wijziging') gemaakt waar bepaalde deurmodellen kunnen worden aangepast naar de wensen van de klant, zoals de borstweringshoogte, hoogte van panelen, glas e.d.

Wat ik heb gedaan is met de formule; VERSCHUIVING(Kegro!$Y$1;VERGELIJKEN(Invoerblad!$B$14;DEURMODELLEN;0);0;1;1); de gegevens van het desbetreffend model in het overzichtstabblad laten zoeken en deze weergeven...dus in principe kan er geen wijzigingen doorgevoerd worden mits deze in de overzichttabblad aangepast wordt.

Het probleem kan opgelost worden als de formules van de overzichtstabblad worden overgenomen die bij dat model hoort. Hoe kan ik dit doen?

Voorbeeld:

model A
hoogte glas: 400mm
breedte glas: 300mm
oppervlak: 0,12 m2

hoogte glas: 600mm -> als je deze wijzigt verandert er niets omdat...
breedte glas: 300mm
oppervlak: 0,12 m2 -> ...deze niet veranderd, wordt 1op1 overgenomen van het overzichtstabblad...

PS
ivm geheimhoudingscontract mag ik mijn rekenmodel niet uploaden of vrijgeven :-(

MVG,

Furkan

Als je het oppervlak nu gewoon berekent uit hoogte en breedte dan is er toch niets aan de hand?
300 mm*600 mm= 0,18 m2

Jammergenoeg is het niet zo simpel popipipo, dit is maar een voorbeeld. De formules zijn echter wat complexer, dus is het niet altijd de hoogte*breedte. Het gaat mij erom dat de formules worden overgenomen die in het andere tabblad zijn verwerkt. Bij toewijzing, zoals dit het geval is, worden alleen antwoorden overgenomen.

Waarschijnlijk heb ik al een oplossing, maar dit zal meer tijd in beslag nemen. Ik zou nog steeds, uit nieuwsgierigheid, een antwoord op mijn vraag willen hebben.

MVG,

Furkan

Een (fictief) bestandje uploaden doet vaak wonderen.

Bij deze een fictief bestandje. De opzet is heel erg simpel gehouden. Als je in dit bestand de maten van het glas aanpast, dan veranderd het oppervlak niet.

Bekijk bijlage voorbeeldbestand.xls

Je moet ervan uitgaan dat niet alle formules hetzelfde zijn.

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld.

De formule in blad 2 is niet altijd dezelfde formule.
Nu staat in kolom G overal =E2*F2
Maar G3 kan bv. =E2*F2+100 zijn, G4 kan bv. =E2*F2*10 zijn.
Doordat je de cellen in blad1 kolom A, E en/of F wil wijzigen zoek je de formule die daarbij hoort i.p.v. de waarde.

In dit simpel voorbeeldje ontgaat mij de logica een beetje, maar je origineel zal wat uitgebreider zijn neem ik dan maar aan.
In moduleblad1.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Intersect(Target, Range("a4:f4")) Is Nothing Then Exit Sub
  Range("G4").FormulaR1C1 = Sheets("Overzichtstabblad").Range("B2:B6").Find(Range("A4"), , xlValues, xlWhole).Offset(, 5).FormulaR1C1
End Sub

Bijlagen

@HSV
Ontzettend bedankt voor je inzet. Ik heb zelf nog nooit met VBA gewerkt, maar ik ga binnenkort er wel voor zitten. Ik heb het geprobeerd om het in mijn rekenmodel te integreren, maar het mocht niet baten.

@popipipo
Kijk eens naar het voorbeeldbestandje van HSV, daar worden de formules 1op1 overgenomen en kan je andere gegevens invoeren en wordt het toch doorgerekend. Het moet meer iets in die richting.

Ik begreep/was er van uit gegaan dat je alleen met standaard formaten zou gaan rekenen
En dat je deze allemaal in je Overzichttabblad zou hebben staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan