• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules plakken werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ScreenXXL

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Goedemorgen,

als ik een werkblad vol met gegevens en formules heb en deze wil kopieren naar een ander werkblad werkt dit niet.

in excel 2000 kon ik plakken speciaal kiezen en dan kiezen voor formules mee plakken.

is dit ook nog mogelijk in 2003?

Alvast bedankt

ScreenXXL

Beste ScreenXXL,

Uiteraard werkt dit ook in Excel 2003.
Wat is precies je foutmelding?
Werk je binnen dezelfde sessie van Excel? Of heb je Excel twee keer geopend?

Richard

Heb je de functie plakken speciaal helemaal niet gevonden? Twee mogelijkheden:

1. In het menu 'Bewerken'. Wellicht heb je de optie 'ongebruikte items in het menu verbergen' aan staan. In dat geval klik je bij openen van het menu onderaan op de twee pijltjes, dan wordt het hele menu zichtbaar.

2. De knop 'plakken' in je menubalk heeft in Excel 2003 een pijltje aan de rechterkant. Als je daarop klikt krijg je een klein menuutje waarin je kan kiezen voor alleen formules of waarden plakken.

ik zie nu wat jullie bedoelen.

alleen die opties zijn bij mij grijs gevinkt.
hoe kan dit?

Waarschijnlijk omdat het blad beveiligd is? Probeer deze eraf te halen door menu Extra -> beveiliging -> blad beveiliging opheffen

het blad is niet beveiligd.

ik heb het getest met een nieuw werkblad met een simpele test fomule.

inhoud cel A3: ' =A1+A2'

ik kopieer de cellen a1 t/m a3 en wil ze plakken in een nieuwe sessie van excel. nu staan deze speciale formule plak opties grijs

Dit komt waarschijnlijk omdat je Excel voor een tweede keer hebt gestart, ipv dat je een tweede bestand opent.

Sluit Excel helemaal af (niet meer zichtbaar in taakbalk). Start Excel weer op, voer opnieuw de formules uit je voorbeeld in, selecteer en kopieer. Ga nu naar menu Bestand -> nieuw -> lege werkmap. Je hebt nu 2 bestanden geopend, dan kan het wel.

Als je nu in je taakbalk kijkt (indien je winXP hebt), zie je twee werkmappen zichtbaar. Dit is niet hetzelfde als 2x Excel openen.

Dit komt waarschijnlijk omdat je Excel voor een tweede keer hebt gestart, ipv dat je een tweede bestand opent.

Sluit Excel helemaal af (niet meer zichtbaar in taakbalk). Start Excel weer op, voer opnieuw de formules uit je voorbeeld in, selecteer en kopieer. Ga nu naar menu Bestand -> nieuw -> lege werkmap. Je hebt nu 2 bestanden geopend, dan kan het wel.

Als je nu in je taakbalk kijkt (indien je winXP hebt), zie je twee werkmappen zichtbaar. Dit is niet hetzelfde als 2x Excel openen.

Je kan toch kopiëren naar een andere Excel applicatie. Wat dan wel het probleem veroorzaakt, weet ik niet. Maar wel dat dat mogelijk moet zijn.

Is dat mogelijk ja? Als ik Excel voor een tweede keer start krijg ik de melding "personal.xls is locked for editing, open as read only?" Als je dan "ja" klikt krijg je inderdaad een tweede applicatie, maar plakken kan niet meer. Of bedoel je met tweede applicatie een andere versie van Excel of zo?

Ik krijg die melding niet, dus op één of andere manier zal je dat wel ergens kunnen toestaan / uitzetten of zo?

Eigenlijk nog nooit tegengekomen om eerlijk te zijn.

Ik heb nog nooit anders gezien. Vreemd inderdaad... Laten we hopen dat het wel de oplossing is voor ScreenXXL.

de oplossing van Verhoog werkt super!!! de opties zijn niet meer grijs.

bedankt mannen (en evt. vrouwen ;) )

Bij mij werkt het plakken van formules in Excel 2003 opeens ook niet meer. Zelfs niet in hetzelfde werkblad. In plaats van de formule worden enkel de getallen in de cel als losse tekst geplakt. Ik heb al via 'plakken speciaal' geprobeerd om het op te lossen, maar zelfs dat lukt niet.

Behalve dat de formule niet geplakt wil worden, is er tijdens het plakken ook geen stippellijn meer om de cel heen.

Weet er iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, toevallig?

Alvast erg bedankt!

Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken) Bovendien pik je iemand anders zijn vraag in. Eigen vraag maken a.u.b.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan