Hallo iedereen,
Ik heb een vraag inzake een probleem wat ik heb met een excel sheet qua formules.
De datasheet die ik aangeleverd krijg heeft steeds een variabele inhoud qua rijen.
(Gemiddeld tussen de 5000 en 7500 rijen)
In deze datasheet zet ik dan zelf (in een aantal kolommen erachter) een aantal formules met copy/past.
Echter hierdoor vult excel alle rijen t/m oneindig in deze kolommen , dus ook voor de rijen die niet gevuld zijn met data. Dit geeft vervuiling in mijn draaitabel die er achter hangt + de sheet wordt zo groot qua mb's
Is het mogelijk om via VBA een script te maken (of op een andere manier... ) dat ervoor zorgt dat alleen de rijen die data bevatten in kolom A bijv. dan alleen de formules erachter geplaatst krijgen.
gr,
Cid
Ik heb een vraag inzake een probleem wat ik heb met een excel sheet qua formules.
De datasheet die ik aangeleverd krijg heeft steeds een variabele inhoud qua rijen.
(Gemiddeld tussen de 5000 en 7500 rijen)
In deze datasheet zet ik dan zelf (in een aantal kolommen erachter) een aantal formules met copy/past.
Echter hierdoor vult excel alle rijen t/m oneindig in deze kolommen , dus ook voor de rijen die niet gevuld zijn met data. Dit geeft vervuiling in mijn draaitabel die er achter hangt + de sheet wordt zo groot qua mb's
Is het mogelijk om via VBA een script te maken (of op een andere manier... ) dat ervoor zorgt dat alleen de rijen die data bevatten in kolom A bijv. dan alleen de formules erachter geplaatst krijgen.
gr,
Cid