• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules tussen tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter j-a
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

j-a

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo,

ik had even een vraagje. Ik ben op dit moment bezig om een Excelsheet te maken voor het WK, om alle uitslagen en dergelijke bij te houden. Nu is mijn vraag of het ook mogelijk is om formules tussen tabbladen te maken. Dus dat je bijvoorbeeld op Tabblad 1 de uitslagen invult, en dat je dan op Tabblad 2 de standen automatisch ziet verschijnen.

Tuurlijk kan dat. Net zoals dat je typt

=

en dan met de muis de cel aanwijst op hetzelfde tabblad om die cel te gebruiken, kan datzelfde gedaan worden op verschillende tabbladen. Gewoon aanwijzen met de muis (of het celadres intypen, voorafgegaand door de naam van het andere werkblad).

Kan je eraan uit?

Wigi

Ah, ok. Bedankt. Ik zal even een poging wagen. Lukt het niet, dan zal ik dat wel even melden. Hartelijk dank.

Leukste is inderdaad om zelf een bestand te maken. Maar wat je natuurlijk kunt doen is bestaande poules downloaden van het Internet om de formules even te kunnen bekijken.

Loop je dan tegen een probleem aan, dan kijk je even in die bestanden of er een vergelijkbare situatie is. Simpelweg die formule dan even doorlezen en voila!

Een voorbeeld:

=ALS(Uitslagen!J9=1;3;ALS(Uitslagen!J9=2;0;ALS(Uitslagen!J9=3;1)))+ALS(Uitslagen!J25=1;3;ALS(Uitslagen!J25=2;0;ALS(Uitslagen!J25=3;1)))+ALS(Uitslagen!J41=1;0;ALS(Uitslagen!J41=2;3;ALS(Uitslagen!J41=3;1)))

In mijn poule heb ik het werkblad waar ik de uitslagen invul, heel toepasselijk, 'Uitslagen' genoemd. J9,J25 en J41 zijn de toto-uitslagen van Duitsland bijvoorbeeld. Is de toto-uitslag van de eerste wedstrijd een 1 (Duitsland wint), dan worden er 3 punten in de betreffende cel van het werkblad 'Standen' ingevuld, bij de toto-uitslag 2, 0 punten en bij een 3 wordt er 1 punt ingevuld. De rest van de formule is simpelweg herhaling om de punten van de overige wedstrijden ook mee te nemen.

En zo kun je dat natuurlijk ook doen met het aantal gespeelde wedstrijden, doelpunten voor en tegen etc. Uiteraard met enige aanpassing in de formules.

Er leiden meerdere wegen naar Rome, dus ongetwijfeld zal het ook op een andere manier kunnen. Maar dit werkt dus ook ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan