• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules van 2 regels door kopiëren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lseverins

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Berichten
35
Beste,

Vraagje ik ben bezig met een excel bestand waar ik gegevens op 1 regel krijg aangeleverd. (blad basis bestand)
Dit moet uitgesplitst worden over 2 regels. (blad verkoopfacturen)
Nu lukt het me wel met regel 1ste met info van het basisblad. Ik wil deze nu naar beneden slepen maar dan worden er regels overgeslagen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Voor de volledigheid heb ik het excel bestand toegevoegd.

Alvast bedankt!
Bekijk bijlage Test bestand.xls
 
In K2 en dan naar beneden slepen
Code:
=INDIRECT("'basis bestand'!N$"&ROUNDUP((ROW()-1)/2;0)+1)

Nb. Wat is debit?
 
Ik dacht meer aan.
Code:
=INDIRECT("'basis bestand'!"&TEKEN(75+IS.EVEN(RIJ())*3)&INTEGER(RIJ()/2)*2)
 
Beste,


Ik heb het geprobeerd maar geeft niet het gewenste resultaat.
Misschien mijn vraag wat duidelijk omschrijven.
Ik tabblad verkoopfacturen zijn rij 2 en 3 correct ingevuld en verwijst naar de juiste rij (rij 2) in tabblad basis bestand. (de omschrijvingen debit en credit is ingevuld en dient zo gekopieerd te worden)
Nu zou de formules uit rij en 2 en 3 gekopieerd dienen te worden naar rij 4 en 5, maar dan passen de formules aan naar rij 4 ipv van rij 3

Alvast bedankt!
 
PS
Een andere opzet mag ook als de info van de kolommen maar hetzelfde blijft, zoals nu rij 2en3 onder elkaar staan is niet noodzakelijk.
 
Probeer het zo eens.

Code:
=INDIRECT("'basis bestand'!"&TEKEN(75+IS.EVEN(RIJ())*3)&AFRONDEN.NAAR.BOVEN((RIJ()-1)/2;0)+1)
 
Of met een hulpkolom en dan met INDEX de gegevens ophalen.
Overigens kun je die datum ook met DATUMWAARDE omzetten.
Ik kreeg wat compatibiliteitsmeldingen, dus ik heb het bestand opgeslagen als xlsx.
 

Bijlagen

  • Test bestand MB.xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 19
Bedankt, met deze formule kan ik vooruit, het werkt!
Nog alleen een vraagje, als je in het excel bestand staat, staat in c2 een formule van de datum.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar krijg hierin niet de formule werkend, ik weet niet waar ik wat in de formule moet plakken??
 
Het is allemaal wat cryptisch omschreven: welk bestand? welk werkblad? welke formule? "waar ik wat in de formule moet plakken"?
Wellicht dat je een oude Excel versie gebruikt die een functie niet herkent?
 
Iets simpeler ?
 

Bijlagen

  • __tabel zonder hulpkolom snb.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan