• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
ik wil een spreadsheet met meerdere tabs versturen zonder dat de ontvanger de formules kan zien. Kan ik in 1 handeling alle formules verwijderen??
Alvast dank!
Johan

Ik had bijna een tekstblok gekopieerd vanuit de Helpfunctie van Excel, maar realiseerde mij dat ik Office 2007 heb. Ik weet niet welke versie jij hebt, maar open gewoon de Helpfunctie in Excel en type

formules verbergen

rechter muisklik op een tabblad > Alle bladen selecteren.
Dan Ctrl+A, Ctrl+C, bewerken > Plakken speciaal > Waarden.
Goede zondag.
Richard

Als je de optie van Richard gebruikt zou ik eerst een copie maken want het orginele bestand worden de formules verwijderd en dan ben je alles kwijt.
dus eerst opslaan onder een andere naam en dande formules verwijderen.

wim

Hallo,

Als je de cellen selecteerd en dan de bewerking van Richard uitvoerd is er niks aan de hand.
Heb het net ook zo gedaan.

Handige zoekfunctie hier op helpmij.

Mth

En als de formules moeten blijven (voor de werking) kan je kiezen om de formules/invoer te verbergen (celeigenschappen > bescherming > vinkje aan bij "verborgen").
Als je het werkblad vervolgens beveiligd (extra > beveiliging > werkblad beveiligen), dan zijn de formules niet meer zichtbaar, terwijl ze qua werking intact blijven. Alleen de uitkomst van de formule is zo zichtbaar.

Let wel: de beveiliging is zeker niet waterdicht, maar voor de meeste gebruikers/leken zal dit voldoende zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan