• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morsyd

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Hallo,

kan je via een simpele formule/codering/macro... alle formules uit je excel verwijderen en enkel de waarden+opmaak behouden?
Ik heb een werkblad met 3 tabbladen vol met formules, wanneer ik dit wil doorsturen mogen dit enkel waarden zijn in de cellen.
Momenteel doen we dit door alles te kopiëren naar een nieuwe sheet via plakken speciaal "waarden", en ook "kolombreedtes" (omdat deze niet worden overgenomen). Maar dit is wat omslachtig...

Iemand die een snellere manier weet?

bedankt alvast!

Een mogelijkheid:

doe ctrl+G - ga naar Speciaal (links onder) - klik Formules aan.
Normaliter zijn alle formules geselecteerd; doe nu Delete.

Succes.
Mvg.

Code:
Sub M_snb()
  activesheet.cells.value=activesheet.cells.value
End Sub

beste jemi10, bedankt, maar hiermee verwijder ik alle cellen met formules in. Ik wil de waarde behouden, maar de formule erachter verwijderen...

Laatst bewerkt door een moderator:
beste snb, bedankt, maar ik krijg een foutmelding "onvoldoende geheugen". De code begrijp ik trouwens niet zo heel goed...

oké, mijn vba zat wat ver en is terug opgefrist... de formule is inderdaad zo logisch als iets.
Door de foutmelding van "onvoldoende geheugen" probeerde ik even
Code:
ActiveSheet.Range("A1:J10000").Value = ActiveSheet.Range("A1:J10000").Value
dit marcheert wel!
bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan