• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules voor een urenregistratie zonder toeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blokp

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2015
Berichten
6
hallo allemaal

ik zou ook graag z'n excel bestandje willen alleen werk ik 8 uur per dag ipv 8.5 uur
en wil graag handmatig de pauze invoeren. bij overwerk maak ik meer pauze dan dat ik een gewone dag werk
verder werk ik ook soms tot in de nacht. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

mvg patrick

Bekijk bijlage uren registratie.xlsx


Toegevoegd door Mastermindzh:
De vraag waar blokp op inhaakt is hier te vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Patrick
Welkom op het forum.
IK heb even aan de moderator gevraagd om er een aparte vraag van te maken gezien uur registraties nooit dezelfde zijn.
verder werk ik ook soms tot in de nacht
Komen er ook toeslagen aan te pas?
 
hallo plongske

nee er komen geen toeslagen aan te pas
wat voor mij belangrijk is, is dat alle uren geregistreerd staan
ik heb al veel opgezocht op internet hoe ik die formules moet maken maar kwam er niet uit.

alvast bedankt alle

mvg patrick
 
Bij deze de vraag een eigen plekje gegeven :)

@blokp Ik voeg aan uw eerste bericht een terugkoppeling toe naar de vraag waar u op inhaakte voor het geval daar nog wat nuttigs in staat.

Veel succes met de vraag :thumb:
 
@mastermindzh
Bedankt:thumb:

@ patrick wat moet er dan komen in de kolom van de uren? kolom G?
Wat moet er gebeuren met de ziekte uren? alsook de uren vrij?
Wat met de uren in het Weekend? zijn dit dan overuren?
kortom toch nog wat vragen.

Patrick
De dagen kloppen ook niet met de datum. 5 jan 2016 is een dinsdag en als je 5 jan 2015 bedoeld dan klopt het weeknummer niet , dit is week 2 volgens de ISO norm.
Ik heb voorlopig maar 1 formule aangepast , deze uit kolom F(overuren).
Kan je iets meer verduidelijken in je voorbeeld wat je precies wenst? er staan ook geen nachturen tussen.
vul desnoods manueel (in kleur) in wat je precies wenst.
 

Bijlagen

  • Kopie van uren registratie.xlsx
    14,1 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

@plongske
in kolom G komen de gewerkte uren van die dag tot maximaal 8 uur de rest van de uren komen bij overuren de overuren kunnen niet in de min.
de ziekte uren die wil ik graag in het rood laten weergeven boven in kolom J
de vrije uren wil ik graag laten weergeven in kolom I
de weekend uren zijn overuren

klopt ik heb de datum verkeerd ingevoerd
heb wat info bijgezit in bestandjeBekijk bijlage urenregistratie 2.xlsx

alvast bedankt
 
Patrick,
Ik weet niet of ik mee mag doen,
vrijdag heb ik 5 uur en 45 minuten gewerkt dan mogen de uren 2 uur en 15 min bij de vrij worden opgeteld
Je vrije uren vul je zelf in, waarom wil je deze dan automatisch laten bijschrijven? Dit gaat heel verwarrend werken, de uren worden dan onzichtbaar bij geschreven.


maandag heb 16uur en 30 minuten gewerkt heb nu handmatig ingevoerd bij E10 de volgende dag en dan zie ik bij K1 dat de tijden niet kloppen
Dit is verholpen door gewoon de tijden opnieuw in te voeren, de cel eigenschappen van G1 t/m L1 moeten op :mm staan
Omdat je geen - uren wilt zien, 1904 datasysteem uitschakelen.

En als je door de nacht werkt:
Code:
((D3>E3)+E3-D3)-F3
De rest laat ik over aan Plongske
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik kan volgen.
De uren ziekte zal je manueel in de juiste kolom moeten invullen.
voor de nachturen moet je enkel de uit kloktijd invullen (geen datum aanpassen). A
Als de uit kloktijd kleiner is dan de in kloktijd is er sprake van nachtwerk.(tenzij je langer dan 24 uren moet werken).
Zoals Ad reeds aanheeft moet je de cel eigenschappen op de eerste rij op :mm zetten.
Kijk even of het aan al je verwachtingen voldoet.
 

Bijlagen

  • Kopie van urenregistratie 2.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 43
hallo allemaal

@ad Becude iedereen mag helpen en reageren graag zelfs.
als ik een dag gewerkt heb en niet de volledige 8 uur gemaakt heb dan is het makkelijk als het automatisch bijgeschreven wordt.
en bedankt voor het mee denken.

@plongske de ziekte uren voer ik manueel in net zoals de inklok/uitklok & pauze.
als ik de in de 2e week wat uren invoer dan komt bij kolom G H & I #GETAL! te staan doe ik iets verkeerd dat ik de uren verkeerd invoer?
7:15 typ ik en uitklok 16:30 pauze 1:15
in kolom K staat alles wel goed.
bedankt dat jullie mij willen helpen met de formules

mvg patrick
 
Patrick
bij mij lijkt alles goed te gaan.
 

Bijlagen

  • Kopie van urenregistratie 3.xlsx
    14 KB · Weergaven: 25
patrick,

Plongske en ik werken soms met totaal andere formules om tot het zelfde resultaat te komen, het lijkt mij verstandiger om met één van ons verder te gaan.
En omdat Plongske al met voorbeeld bestandjes heeft gereageerd is het beter om met hem verder te gaan, anders zie je door de bomen het bos niet meer.
 
Patrick
In office 2007 kent Weekdag het type 11 nog niet.
ik heb de formules waarin weekdag voorkomt aangepast naar type 2
wat juist het verschil is tussen beide types weet ik niet:confused:
 

Bijlagen

  • Kopie van Kopie van urenregistratie 4-1.xlsx
    14 KB · Weergaven: 57
hallo

@ad in elk geval heel erg bedankt voor het mee denken

@plongske het ziet er heel erg goed uit en ik wil je graag bedanken voor je formules & berekeningen. waar heb je dat eigenlijk geleerd? al die formules?

mvg patrick
 
Vooral door gebruik te maken van dit forum en zelfstudie.
Ooit een cursus gevolgd via avondonderwijs maar maar kon het bijna beter dan leerkracht.:D
 
Voor zover ik kan volgen.
De uren ziekte zal je manueel in de juiste kolom moeten invullen.
voor de nachturen moet je enkel de uit kloktijd invullen (geen datum aanpassen). A
Als de uit kloktijd kleiner is dan de in kloktijd is er sprake van nachtwerk.(tenzij je langer dan 24 uren moet werken).
Zoals Ad reeds aanheeft moet je de cel eigenschappen op de eerste rij op :mm zetten.
Kijk even of het aan al je verwachtingen voldoet.


nee dat klopt opdat een klok maar 24 uren heeft , u moet de rest van de uren op de volgende dag zetten er kunnen geen 25,26,27 uren geregistreerd worden in de zelfde dag.:p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan