• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formuleverwijzingen omzetten naar celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernie6

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Een vraagje

In een bestand heb ik in bepaalde cellen heel wat formules die telkens naar (een andere) cel verwijzen van een ander bestand; nu zou ik die formuleverwijzingen graag omzetten naar een absolute celverwijzing van dat bestand; is dat mogelijk en zo ja op welke manier?

Met dank

beste

ik denk niet dat mij dit verder helpt; eventjes een verklaring:

in mijn formuleverwijzing gebruik ik =INDEX('C:\@data\testmap\[module1.xls]oef1'!$I$1:$I$65536;RIJ()*10-44)

dit verwijst naar een bepaalde cel in een ander blad

deze formule wil ik omzetten naar een absolute celverwijzing (zodat de formule verdwijnt en er bijvoorbeeld enkel staat: (pad)\module1.xls\oef1'!$C$13; dit enkel bij wijze van voorbeeld
de formule heb ik doorgetrokken omdat die telkens een andere celverwijzing geeft; ik wil dus enkel deze verwijzing omzetten naar een absolute celverwijzing

mvg

bernie

Kennelijk is het al duidelijk hoe je met een absolute celverwijzing moet werken. Wat is dan nu nog je vraag?

Daar ik de formule toegepast heb op ettelijke honderden cellen, moet telkens die formule omgezet worden in een absolute celverwijzing; ik wil dus alle formules ineens selecteren en via ????? omzetten naar de absolute celverwijzing van de cel waarop die formules van toepassing zijn.

typ = teken in je cel en ga naar ander excel bestand en selecteer map en in map je cel waar je naar wil verwijzen en druk enter

Dank, de vraag is mij duidelijk. Nu de oplossing nog...en da's niet zo eenvoudig, geloof ik.

Voor een eventuele VBA oplossing ben ik niet in de wieg gelegd, dus dat laat ik eventueel graag aan iemand anders over.

Voor een oplossing met formules zie ik alleen met Excel 2013 een mogelijkheid: gebruik makend van de functie FORMULETEKST om de oorspronkelijk formule te verkrijgen, deze met een slimme formule omzetten naar de gewenste formuletekst, die dan weer met copy/paste (bijvoorbeeld via Word) is om te zetten naar de door jou gewenste formules.
Het is dan ook wel heel handig als de formules bij elkaar staan (bijvoorbeeld allemaal in 1 kolom) en je hebt dus Excel 2013 nodig.
Als je denkt dat dit een potentiële oplossing is, kun je dan wat meer details geven, bijvoorbeeld waar de formules staan en of ze allemaal van dezelfde opbouw zijn (met de INDEX functie)?

Als dit geen potentiële oplossingsrichting is, denk ik niet dat ik zelf in staat ben om verder behulpzaam te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan