Formulier aan database koppelen $

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanheerde

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2012
Hallo,

Wie wil me -evt tegen een kleine vergoeding- helpen leren hoe ik een formulier welke gemaakt is in dreamweaver te koppelen in een database. De Database moet dus gemaakt worden en de velden eraan gekoppeld worden. Ook moet het formulier werken. Dat wil zeggen:

Alles invullen en opslaan, en later weer terug vinden. Alles moet per dag, of per maand/week, straatnaam of deelgemeente kunnen worden uitgeprint en er moet op willekeurige naam worden gezocht. En elk incident moet uitgedraaid kunnen worden. (dit moet wrs in dreamweaver gemaakt worden).

Ik hoop dat iemand me hiermee wilt helpen. Liefst even naast me komt zitten om me dit te leren. (Rotterdam)

Gr Tim

nee, wanneer ik websites maak dan doe ik alles alleen maar via joomla en andere cms. Dit is t echte werk... Verder geen kennis dus

Ik heb je link even bekeken. Helaas leer ik echt helemaal niets van lezen. Ik moet t echt ff zien en zelf doen. Dan blijft t ook plakken ;-)

Oke. Maar als je weet hoe je config bestanden aanmaakt en als je alle variable kan invullen en hem met de SQL database kan laten verbinden moet je ze handmatig toevoegen. Dat doe je door naar een database te gaan en dan op invoegen te klikken

als je een database wilt contacteren moet je ,

mysl instaleren php installeren ze samen laten werken en een scrypt om de verbinding te testen

Code:
<?php
$host = "localhost";
$user = "root";
$pass = "mypass";
$db = "test";

$conn = mysql_connect($host,$user,$pass) or die ('error1');
mysql_select_db($db)or die ('error2');
if ($conn == FALSE)
{
echo "geen verbinding";
}else