• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier aanpassen om tabel te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Office versie
Microsoft 365
Hallo,
Ben bezig om een overzichtje te maken van vertalers.
Snap wel iets van VBA maar deze gaat even te ver.
Had een mooi formulier gevonden bij één van de vragen in de laatste weken, weet niet meer wie het gemaakt heeft.
Ziet er mooi uit en ook alle opties.
Zou iemand het aan kunnen passen om mijn tabel te vullen, wijzigen.
Zou er erg blij mee zijn.

Groetjes
Johan

Bijlagen

Dat zou fijn zijn Opa Maarten.
Ik ben zelf ook al een tijdje opa maar als je wat ouder bent dan kun je vba bijna niet meer onder de knie krijgen.
Ik snap al niet waar de namen van de labels vandaan komen, omdat er stond, label1, label2 enz.

Groetjes
Opa Johan

beginnetje
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
ComboBox1.List = Application.Transpose(Sheets("Instellingen").ListObjects("tbl.Tolkentalen").HeaderRowRange.Value)
End Sub
en bijvoorbeeld.
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
ComboBox2.List = Sheets("Instellingen").ListObjects("tbl.Tolkentalen").ListColumns(ComboBox1.Value).DataBodyRange.Value
End Sub
Zet beide codes eens in het Userform en zie wat er gebeurt.
Het tabelletje met namen heb je dan niet nodig. (tbl.Tolken2)
ps: hou de tabelnamen kort, scheelt wat tikwerk:d

Laatst bewerkt:
Hier komt -ie

En bestudeer ook de code van Albert eens...Leerzaam...

En wat heet oud...Ik ben ook pas op mijn 65e begonnen met VBA en lukt nog steeds aardig..

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Opa Maarten,
Ik heb nog heel wat andere bezigheden, varen met een kraanschip en op een kraan draaien, dat zijn dan weer mijn specialiteiten.
Wat snel gedaan, ik hoop dat wat wijzigingen nog zou kunnen.
Ik zou het liefst wat AD1957 gemaakt heeft dat als de naam ingevuld is dat je alleen de talen kunt kiezen die bij die naam horen.
Knipsel.PNG

Als je de tijd ingevuld hebt van-tot zou het mooi zijn als hij dit zelf uitrekend.

AD1957
Deze code werkt perfect, dat zou ik voor de andere ook wel zo willen hebben.
Ik weet niet of ik het kan combineren met opa Maarten of dat van opa Maarten in mijn eigen bestand zetten en combineren

Bedankt tot zover
Groetjes

Vandaag lukt niet meer, maar ga er mee verder.
Overigens wordt de tijd uitgerekend in de tabel. Er schrijven 10 controles, de 11e wordt weergegeven vanuit de tabel...
En ik ben nu pensionado, maar toen ik met VBA begon werkte ik nog 70 uur per week... Was dus een leuke tijdvulling...

Ik ben ook pensionado, maar ze bellen ongeveer iedere dag of ik nog even 1 dagje kan, maar dan zit je er zo weer een week.
Ik zag het later van de tijd.
Ik ben er wel een poosje mee bezig geweest maar kan al die verschillende dingen niet meer zo opslaan als vroeger, en ik kan televisie Engels.
Goed hoor ik heb er geen haast mee, ook een soort tijdverdrijf geworden en ik leer er inderdaad toch weer dingetjes bij.

Groetjes Johan

Wat kun je dat toch mooi maken, beetje jaloers dat ik het zelf niet aan kan passen.
Ik probeerde zelf ook om het te veranderen maar dan heb ik meteen een hoop vragen als het niet lukt.
Ik heb wat er veranderd zou moeten worden in de bijlage erbij gezet en overbodige dingen weggehaald.
Hopelijk kun je er nog uit komen.

Groetjes
Opa Johan

Bijlagen

Voor ik ga werken:

Gaat het alleen over de tolken? Ik begreep dat over leerlingen gaat die door een bepaalde tolk worden geholpen.
Dus je behoudt alleen de tabellen Situatie, Groep en Doel. En uiteraard de hoofdtabel op DATABASE...

De tabel NAMEN (Niet verwarren met TOLKEN) mag dus ook vervallen.
Zal ik uitgaan van de tabel op DATABASE zoals jij die hebt gemaakt?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Opa Maarten, bedankt voor het gepuzzel.
Zo zou het er uit moeten zijn.
Knipsel.PNG

Groet
Johan

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    13,3 KB · Weergaven: 13
Was je net voor. Helaas moet de uitkomst aan het eind van de tabel, anders moet je inderdaad met een foutgevoelige formule gaan werken...

Maar ik heb een mooi overzicht op het Dashboard gemaakt. Misschien ook handig.

Dat is natuurlijk ook prima.
Kan die formule ook midden in de tabel of is dat lastig?
Ben benieuwd

Zoals gezegd: Dat is foutgevoelig, maar kan uiteraard wel...

Vandaag lukt niet meer. Hoop er morgen even naar te kijken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan