Formulier access

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Beste lezer,

In Access heb ik een formulier gemaakt via de ontwerpweergave.
Hierin is een mooi vierkant formulier te vinden die precies aan mijn wensen voldoet.

Maar wanneer ik dubbelklik in de naam v.h. formulier en in het scherm terugkom, zie ik een langwerpig formulier (bijna een strook) met rechts heel veel lege ruimte.
Ook in dit scherm zou ik een vierkant formulier willen zien overeenkomstig de ontwerpweergave.

Tevens heb ik geprobeerd u een voorbeeldbestand te sturen maar de extensie met "111112.accdb" wordt geweigerd en kan ik helaas niet opsturen.
Hoe los ik dit probleem op?

Vriendelijke groet,
Toby

Het probleem met het voorbeeldbestand is op te lossen door het bestand te zippen en het zip-bestand toe te voegen.

Een oplossing kan zijn om de optie voor weergave van onder andere formulieren voor de huidige database aan passen naar "overlappende vensters". Zie:
Bekijk bijlage 364956

Helaas werkt de opgegeven bijlage niet meer. Krijg bericht dat deze ongeldig is.

Hoe bedoelt u om de huidige database aan te passen naar overlappende vensters?

@xps351,

Uw advies verricht grote wonderen.

De grootte van het formulier kan ik nu zelfstandig aanpassen overeenkomstig het aantal velden en beslaat niet meer het hele scherm. Dit is precies zoals ik het bedoel en wil hebben.

Kortom kan ik u zeggen: Dank, dank en dankjewel.

Als ik verder nog vragen heb kom ik terug.

Vriendelijke groet,
Toby

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan