formulier als aanvraagformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakko

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2003
Hallo,
kan ik een formulier gebruiken als een neutraal aanvraagformulier dat niet gekoppeld is aan een tabel?

ik heb een invulformulier nodig met "verplichte velden"
voor bv naam, adres, geboortedatum enz. en dat daarna via e-mail aan mij wordt doorgezonden. ik probeer dit te krijgen in de vorm van een formulier, dus denk ik: dat kan via Access want daar kan ik verplichte velden in maken, maar is ook gekoppeld aan een tabel.
Hoe los ik dit op??

Alvast bedankt
Pakko

<form action="mailto:jouw@emailadres" ect="hier het onderwerp" method="POST" enctype="text/plain" name="email" onsubmit="return mailMe( this.form )">

Naam:<input type="text" size="30" name="NAAM"><br>
Adres:<input type="text" size="30" name="ADRES"><br>
E-mail:<input type="text" size="30" name="EMAIL ADRES"><br>
Vraag of Opmerking:<textarea name="COMMENTS" rows="8" cols="30" wrap="virtual"></textarea><br>
<input type="submit" value="Verzenden" class="submit">
<input type="reset" value="Reset" class="reset">

</form>

Kan niet zo direct een link geven waar je enige uitleg vindt. Nog niet.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik een verkeerde indruk heb over de vraag. Dit gaat over Access formulieren en niet over webformulieren veronderstel ik? :o

In Access heb je hier enige stukjes VBA voor nodig. Verplichte velden kent Access aleen in een tabel. Als je dit op een formulier wilt doen moet je achter de knop die de E-mail verstuurd wat code zetten die de nodige checks doet.

Een voorbeeldje voor een verplicht veld:
Code:
IF me.txbNietleeg Is Null OR me.txbNietLeeg = "" THEN
  msgBox("Dit is een verplicht veld")
  exit sub
End IF

Als je dit niet wilt kun je eventueel een tabel aanmaken waarin je de gegevens niet opslaat of weer leegkiepert als je het mailtje hebt verstuurd.

Suc6,

hoi,
aan de code voor het verplichte vel heb ik wel wat.

Verder denk ik dat Front-page ook een goede oplossing voor een aanmeldformulier met verplichte velden is.
Dit ga ik ook proberen.
Bedank voor de info>
Pakko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan