formulier, autonummering

• Onderwerp starter Onderwerp starter hanna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als je een formulier hebt met autonummering en je verwijdert een record, dan past hij de nummering niet aan, dus als je 1 verwijderd dan begint hij met 2, maar ik wil dat hij dan opnieuw met 1 begint, of als je 55 weghaald, dat hij het formulier dan aanpast, zodat er toch weer 55 instaat en niet dat dat ene nr. ontbreekt.
Dan heb ik straks een formulier met wel een paar honderd nummers, maar eigenlijk maar met b.v. honderd werkelijke records.

Ik neem aan dat je in Microsoft Word werkt?
Als ik dit probeer in Microsoft Office 2000, dan gaat autonummering zoals het hoort.
Verwijder ik bijvoorbeeld regel 8, dan wordt de eerstvolgende (regel 9) regel 8, en alles wat erna komt wordt mee aangepast.

Dat is wat je bedoeld?
Geeft geen problemen hier.

Laatst bewerkt:
Nee, ik bedoel een formulier in Acces.
Toch bedankt.

Sorry, niet goed gelezen........ :o

DMAX

Maak het veld gewoon nummeriek en bepaal met de fuctie dMax wat het hoogste getal is in de tabel en dan kan je er 1 bij optellen.
Als je er midden in de rij 1tje verwijderd dan zul je alle rijen toch moeten aflopen 1voor1 tot je een waarde hebt die niet opvolgt.(denk ik)

Gewoon tabel kopieren

Dit soort verzoeken los ik op door de tabel te kopieren en dezelfde naam + een letter te geven. Als je dit doet kies je voor "alleen structuur". Vervolgens open je de oude tabel en zet de gegevens in de nieuwe volgorde die je wilt. Ctrl + A (selecteer alles), Ctrl + C (kopieer) en ga naar je nieuwe tabel en kies "toevoegen via plakken". Is het gelukt gooi oude tabel weg en verwijder de toegevoegde letter achter de naam van de nieuwe tabel. Simpel maar effectief. Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan