Formulier beginnen met leeg record

Status
Niet open voor verdere reacties.

CPTDodo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
18
Ik heb een database gemaakt voor een school waar ik voor werk.
De docenten die daar werken zijn niet echt technisch onderlegt en willen graag overal knoppen voor. Nu heb ik het meeste op de rit maar ik wil nog graag een laatste ding doen.
Ik wil graag dat het formulier waneer ze deze opstarten met een leeg record begint, zodat men niet meer op de knop nieuw record hoeven te klikken. Deze database is gemaakt in office 2007 en men komt bij het formulier middels een schakelbord.
Alvast bedankt voor de hulp.
 
Je moet daarvoor de code achter de knop enigszins aanpassen:

Als je de ingebouwde macro gebruikt, moet de Gegevensmodus worden veranderd in Toevoegmodus.
Selecteer de knop in het Ontwerpscherm, kies Eigenschappen en klik bij de gebeurtenis <Bij Klikken> op de knop met de drie puntjes, dan kom je daar. Onderin staat de optie Gegevensmodus.

Michel
 
Dit kan op de volgende manier:
open het formulier in ontwerpweergave. Klik met de rechtermuisknop op het zwarte verkantje links boven in het scherm (waar de linealen bijelkaar komen).
Selecteer Eigenschappen > Tabblad Gebeurtenis > Bij laden
Klik op de driepuntjes en kies "opbouwfunctie voor programma code". Plak onderstaande code
Code:
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec


'grr altijd weer die Michel die zo snel is. Het zou verb....'
:D
 
Laatst bewerkt:
Helaas lukt dit beide niet ik heb beide geprobeerd de gegevens modus op toevoegen gezet en de programma code toegevoegd maar het lukt nog niet.
Ik krijg overigens geen foutmeldingen :confused:. Het idee is dus dat men waneer ze het formulier open een nieuw record krijgen maar deze moet ook weer aan te passen zijn na de invoer.
 
Wat gebeurt er dan wel als je het formulier opent? want één van de twee opties zou toch minstens moeten werken... Ik gebruik beide varianten zonder problemen, en ik denk Floor (weer te laat... ;) ) ook.

Michel
 
Als je nieuwe gegevens wil aanmaken en je gebruikt een schakelbord om in dat formulier te komen, is het een kwestie van het formulier *Formulier openen in toevoegmodus*in te stellen. Dit kan je direct doen als je de functie toevoegt in het schakelbord
 
Tuurlijk kan ik de database voor je uploaden ik heb volgens mij nog niets terug gedraaid dus dan kun je het zelf zien.
 

Bijlagen

  • Leerlingen nablijf database.rar
    69,3 KB · Weergaven: 223
Het werkt prima hoor (wel even de gegevens van de tabel refreshen door op F5 te klikken). Zodra ik vanuit het schakelbord een van beide formulier open kan ik nieuwe records aanmaken. Ik sta ook meteen in een nieuw record.

(@michel, eindelijk maak ik kans op de gele trui)
 
Oke nou ik zal het dan nog eens proberen heb je nog wat veranderd of kan ik gewoon de database gebruiken die ik ook heb geupload?
 
Ik heb helemaal niks veranderd. jouw database geopend, macro's toegestaan en draaien maar.
 
Je hebt gelijk het werkt ik was even vergeten het formulier vanuit het schakelbord te openen. Zeer bedankt voor het antwoord en de uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan