• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formulier beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervandijk

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
In bijgevoegd bestand wordt het ingevulde formulier middels een knop via outlook verstuurd. Nu wil ik het formulier '******proof' maken zodat deze niet gewijzigd wordt. Hoe kan ik dit het best beveiligen?

Bijlagen

Formulieren zijn in VBA eigenlijk userforms. Die ontwerp je zoals je wil, en kan de gebruiker niet wijzigen.

Dus....ik zou eigenlijk alles via een userform moeten doen? En zoals in mijn voo:eek:rbeeld?

Dus....ik zou eigenlijk alles via een userform moeten doen?
Och... Je kan natuurlijk ook gewoon je blad beveiligen (eventueel met password). Geef alleen die cellen vrij waar een gebruiker bij moet kunnen, alle andere staan dan vast. Zet vervolgens in eigenschappen van het bestand dat het 'alleen lezen' is.

Groet, Leo

Dat had ik geprobeerd maar als de selectie gekopieerd wordt naar een nieuw bestand kreeg ik de melding: "Dit is een alleen lezen bestand......":shocked:

Dat had ik geprobeerd maar als de selectie gekopieerd wordt naar een nieuw bestand kreeg ik de melding: "Dit is een alleen lezen bestand......":shocked:
Hmmm... da's waar!:o Je wilt dat ding natuurllijk opslaan na het invullen. Dan alleen maar beveiligen!

Groet, Leo

:o Dat is geen optie. Het formulier moet niet gewijzigd kunnen worden door digitaal minderbedeelden.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan