Formulier bijvullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter drive
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Als je formullieren opent in Access dan kan je een venstertje openen waar je gegevens kan invullen. Maar als niet alle hoofdonderwerpen er staan (zoals bijvoorbeeld land, hoofdstad, aantal inwoners), hoe kan je die er dan later tussen plaatsen?

Rechts boven staat bestaande velden toevoegen.
Hier staan alle velden die in je tabel staan. Deze kan je dus later toevoegen. De formulier moet op de tabel gebaseerd zijn.

Waar moet ik kijken dan? Ik kan nergens een knopje vinden met bestaande velden toevoegen.

Microsoft Office Access 2003 (11.8166.8221) SP3

Ik heb het precies overgeschreven zoals het er stond.

Je hebt een knop <Lijst met Velden>. Deze bevat alle velden uit je tabel of query. Met slepen zet je de ontbrekende velden op je formulier. Je kunt overigens ook een tekstveld maken, en De <Besturingselementbron> van het tekstvak koppelen aan het gewenste veld. Wat je makkelijk vindt....

Om velden toe te voegen aan een bestaand formulier moet je eerst het formulier in ontwerpweergave openen.
Daarna kun je via de knop die OctaFish beschrijft controls ("velden") toevoegen.

Tardis

Ja, eindelijk heb ik het gevonden. Je moet eerst op tabel klikken en dan op ontwerpen. Maar als ik dat doe, dan mis ik sommige velden. Maar alls ik de data-base open, dan staan alle velden er netjes op. :rolleyes: Wat nu? Hoe kan het nou dat er verschil zit in de velden?

Ik begin te vermoeden, dat we een spraakverwarring hebben.... In de tabelweergave zou het kunnen voorkomen dat je minder velden ziet dan er zijn, er zijn dan velden Verborgen; in de tabel-ontwerpweergave zie je altijd alle velden.
Op een formulier dat op een Tabel is gebaseerd, zie je altijd alle velden uit die tabel. Ik begin te vermoeden, dat je velden wilt zien op je formulier die uit een andere tabel komen. Als dat zo is, dan moet je eerst een Query maken van de tabellen en velden die je op je formulier wilt gebruiken. Op het formulier kies je dan de Query als basis voor het formulier, en niet de tabel.

@drive,

Wat jij wilt weten is pure basiskennis. Je zult je de basiskennis zelf eigen moeten maken. Daar is een hele mooie site voor met een cursus. Deze is nog gratis ook. Neem de tijd om via deze site je basiskennis bij te spijkeren. Eventueel kun je de site ook gebruiken als naslagwerk.

http://www.gratiscursus.be/access_2003/index.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan