formulier doorlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
hey allen,

een tijdje geleden (voor ik dit forum kende), heb ik voor de personeelsdienst op mijn werk een formulier ontwikkeld met voornamelijk tekstvakken en keuzelijsten...
nu is de vraag of de mogelijkheid bestaat om tussen de verschillende tekstvakken te 'lopen' dmv de tabtoets...

greets,
spiesse

Ja, dat bestaat wel degelijjk. Om te beginnen: bij de eigenschappen van elk element kun je de tabvolgorde aangeven. Het eerste element krijgt de waarde 0, en de rest oplopend doornummeren. Via het menu <Beeld> kun je de taborde ook instellen door objecten te slepen.

hey,

thx voor de reply! jammer genoeg kan ik niet direct vinden waar hetgeen zit wat je wil zeggen...
in bijlage dan maar het bestand, ontdaan van de gevoelige info...

kan je hier weg mee? tis dus de bedoeling gewoon via tab door te kunnen lopen naar de volgende textbox. er wordt gewerkt van linksboven naar linksbeneden, en dan van rechtsboven naar rechtsbeneden...

ik ben benieuwd!Bekijk bijlage fiche werknemer forum.docx

groeten,
spiesse

beste,
hier nog es een post ivm het formulier... Momenteel heb ik een eenvoudiger exemplaar in elkaar geflanst, maar stuit terug op hetzelfde probleem... Nl die tabvolgorde...

In bijlage vinden jullie het bestand... De bedoeling is dat er enkel tussen de cellen met kader kan getabt worden, dat de andere niet gewijzigd kunnen worden... het bestand wordt gebruikt voor manuele invoer van gegevens van werknemers binnen het bedrijf...

wie o wie???

groeten
spiesse

Bekijk bijlage formulier voor op forum.docx

Ik heb nog 2003 op het werk, en daarmee kan ik het document wel openen, maar verder kan ik er niet zoveel mee. Waarom gebruik je geen Formuliervelden? Die zijn heel simpel te beveiligen, door de sectie met de velden te beveiligen. Dan kun je alleen met de Tab toets door de velden heenlopen, en kan de gebruiker niks verknoeien.

zo een formulier heb ik ook al gebruikt, maar daarmee kan je geen samenvoegvelden gebruik vermoed ik... en das ook de bedoeling van dit bestand... dat het gebruikt kan worden in samenvoegbestanden...
ze vragen nie veel hier :)

Maar ik heb er even een voorbeeldje van gemaakt...

Bijlagen

Overigens: waarom zou je samenvoegvelden gebruiken? Dan maak je waarschijnlijk een samenvoegdocument? Daar kun je prima 'losse' velden in gebruiken, dat zijn dan Word velden.

eigenlijk zijn het verzendlijsten dat ik zogezegd maak... als receptionist moet ik heel veel grote volumes brieven opmaken aan de werknemers en gebruik dan verzendlijsten... op die manier zou ik ook die formulieren aanpakken :)

ik heb je bestand es bekeken en dit is al heel goed! effe nog een vraagje: hoe kan ik bestand bewerken? :) want vermoedelijk werk je met macro's of vba?

het is ook de bedoeling dat de gebruikers er zelf formulieren kunnen mee aanmaken van nieuwe werknemers, zonder verzendlijsten te kunnen of moeten maken... moet dus individueel bruikbaar zijn...

In het bestandje zit niks qua macro; pure standaardfunctionaliteit van het formulier. Hij is wel beveiligd, maar zonder wachtwoord, dus die kun je zo uitzetten.
Overigens ziet jouw bestand er bepaald niet uit als een verzendlijst ;)

lol fish,
ziet er idd niet uit als verzendlijst, maar als je een verzendlijst maakt vanuit een excelbestand met alle gegevens in een tabel, dan heb je op een mum van een tijd meer dan 500 bladeren, en das de bedoeling :) veel doen, weinig typen :)

dus, wat staat er me nu te doen? wat jij gedaan hebt is bruikbaar, maar het moet werkbaar worden :)

spiesse

even update, ik heb de beveiliging losgekregen... ik kan met behulp van de tab naar de volgende ruimte gaan en daar typen... enkel in de bovenste 2 niet... links moet de naam komen van de werknemer, en rechts het wnnr... kan je die eventueel nog in de tabs krijgen?

thx!

Bovenin zitten nog geen formuliervelden. Die kun je nog wel zelf maken, lijkt mij :) Desnoods kopieer je er twee. Een samenvoegbestand moet je koppelen aan een gegegvensbestand; die velden zie ik verder ook niet terug in je opzetje.

ahja, die kan ik zelf wel maken :) de samenvoegvelden moet ik idd nog koppelen aan het gegevensbestand :) ik ben nu nog bezig met de opzet :)

ik hou je op de hoogte!

hmhm, als ik op het eerste formulierveld klik om iets in te voeren springt hij direct naar het tweede veld.. is dit verhelpbaar? :)

Je klikt er naast, vermoed ik. Zet de veldarcering aan, zodat je kunt zien waar de velden staan. Ik zag bijvoorbeeld dat de uitlijning van die tabel niet jofel is.

Sttt, ze mogen nie weten op het werk dat ik drink :) grapje, ik moet de layout idd nog wat aanpassen... maar ik bekijk waar ik moet klikken...

thx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan