• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier dropdownlist kiezen uit gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inspiron1

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Berichten
9
Hallo,
ik zoek een manier om in mijn formulier te kiezen uit verschillende data. D.w.z. Ik heb een dropdownlijst die nu uit 1 rij de (klant) gegevens haalt en hier wil ik de keuze hebben tussen div. klantlijsten. Is dit mogelijk of kan dit beter op een andere manier. Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Test30082013.zip
    77,7 KB · Weergaven: 36
Gebruik de zoekfunctie van het forum. Zoek eens op 'getrapte validatie'.
 
@Spaarie
Het is een VBA-formulier, de gewone 'getrapte validatie' werkt daar niet.

Groet,
 
Ik krijg het niet voor mekaar. Is het niet mogelijk het bestaande formulier aan te passen zodat ik met bijv. een wisselknop de juiste data in de lijst te zien krijg?
 
Wat dacht je hiervan..
 

Bijlagen

  • Test30082013_Spaarie.xlsm
    56,7 KB · Weergaven: 81
Ik heb iets anders bedacht weet niet of dat voldoet
Maar het zet alle klanten in 1 lijst

Ik weet niet precies hoe die formulieren werken in excel dus ik heb het nog niet verder toegepast
maar in cel K3 op tabblad data zie je een lijstje

Maarja dit werkt natuurlijk alleen als de gegevens bij elkaar mogen anders is de oplossing van spaarie beter

als je meer dan 20 klanten wil toevoegen kun je de formule in kolom i en j naar beneden slepen


Bekijk bijlage Test30082013_nieuw.xlsm
 
Hee spaarie, GEWELDIG! Super, wat ben ik hier blij mee. Natuurlijk ook Ralbers bedankt voor de inzet. Er zijn namelijk wel meerdere oplossingen naar voren gekomen waar ik wat aan heb. Deze vraag is daarmee ook opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan