formulier en subformulieren tegelijkertijd aanspreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Is het mogelijk om alle velden aan te spreken in een formulier dat samengesteld is uit verschillende subformulieren. Nu doe ik dat allemaal apart:
- Form.NaamFormulier.AllowEdits = False
- Form!NaamFormulier!NaamSubFormulier.Form.AllowEdits = False
- enz.
Kan ik deze allemaal tegelijkertijd aanspreken?

Ik snap niet wat je bedoelt. Je kunt sowieso nooit alle velden in één keer 'aanspreken' op een formulier, dat moet stuk voor stuk. Hooguit kun je een lus maken die door de objecten heenloopt en er iets mee doet. Maar dan zou je, wil je dat netjes doen, een standaardisatie in je naamgeving moeten hebben. Leeg eerst eens uit wat je bedoeling is.

Ik heb een centraal invoerscherm. De gebruiker kan een gegevenstabel oproepen en daar dan door dubbel te klikken op een project het invoerscherm voor dat project oproepen (= filter). Dat scherm wil ik dan enkel op inkijken zetten (AllowEdits, AllowDeletions en AllowAdditions op False). Dat scherm is in een relatie samengesteld uit 6 databanken, waarvan één hoofd- en 5 subformulieren. Als ik het hoofdformulier voor deze drie eigenschappen op False zet, gehoorzamen alle velden van het hoofdformulier, behalve deze van de subformulieren hieraan. Ik moet de subformulieren dan apart aanspreken om de invoervelden hier ook te laten voldoen aan deze drie eigenschappen. Ik hoopte dat er een algemene functie in Access VBA bestond om hoofd- en subformulieren rechtstreeks en in één commando aan te spreken. Indien niet is dat geen probleem - buiten meer tikwerk. Ik spreek ze nu allemaal apart aan.

En zo hoort het ook. Eigenschappen stel je per stuk in, dus elk subformulier moet je ook apart instellen. Dat kan dus, mits je de subformulieren consequente namen hebt gegeven, makkelijk in een lus. Het tikwerk is overigens heel wat minder dan je tot nu toe in deze vraag hebt gedaan :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan