formulier gegevens wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyblix

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2004
ik heb een mooi invoer formulier, die de gegevens netjes in een tabel zet. Nu wil ik precies zo'n zelfde formulier, die gegevens ophaal uit een query, maar ik wil niet weer opnieuw alle vakjes slepen etc. dus ik heb nu het formulier gekopierd... nu wil ik dat de gevens uit een query opgehaald worden ipv. die tabel. hoe wijzig ik dit???

Ge hebt uw formulier gelinkt aan de tabel met een naam.
Zoek die naam op en verander die in de query naam, het kan zijn dat dat zo kan lukken (en normaal is dat zo)en anders alles manueel.
proberen kost niets!!!

veel succes

jean

Je maakt een query met exact de zelfde veldnamen als de tabel waarop het formulier nu gebaseerd is.

Dan ga je in het formulier ontwerpweergave op een grijs deel onderaan staan en vraagt de "Eigenschappen" op met rechtermuis.

Bij "Recordbron" staat nu je tabelnaam, dit wijzig je in de nieuwe query.

open je formulier in de ontwerp weergave en wijzig het veld recordbron in de naam van de query.De gegevens worden nu door de query aangeleverd.

Geplaatst door Eugene
Je maakt een query met exact de zelfde veldnamen als de tabel waarop het formulier nu gebaseerd is.

Dan ga je in het formulier ontwerpweergave op een grijs deel onderaan staan en vraagt de "Eigenschappen" op met rechtermuis.

Bij "Recordbron" staat nu je tabelnaam, dit wijzig je in de nieuwe query.

thx, het is gelukt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan