• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Commander

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Dag,

Ik heb een formulier gemaakt met diverse opties. er zijn echter een aantal dingen die Ik niet voor elkaar krijg;

-Er wordt nu opgeslagen vanuit cel C9, eigenlijk wil ik cel C9 en J9 als waardes opslaan,
(dus in dit geval straat + nummer) met de benoeming 'brandkraan' erbij.

-Cel J7 moet eigenlijk een keuzevak zijn, waarden staan op blad 2.

-Bij opstarten moet er direkt een formulier starten.

-De buttons op het formulier 'opslaan' en 'leeg maken'werken niet.

Ik heb al diverse formulieren bekeken, maar ik weet niet zo goed waar ik de code's moet plaatsen. Het is een hele waslijst, maar ik hoop dat iemand wil helpen.

Groet Commander.

Bijlagen

Alvast een begin.
Drie vragen beantwoord.
deze:
-De buttons op het formulier 'opslaan' en 'leeg maken'werken niet.
nog niet.
Ik ga naar bed.

Bijlagen

Dag,

Harry en Cobbe bedankt voor jullie hulp zo laat nog.

-Het keuze vak, kan deze ook op het formulier?
-In de selectievakjes verschijnt nu de melding 'Waar', dit moet eigenlijk bij aanvinken een 'X' zijn en bij leeg een 'O', kan dit?

-Er wordt nu opgeslagen vanuit cel C9, eigenlijk wil ik cel C9 en J9 als waardes opslaan,
(dus in dit geval straat + nummer) met de benoeming 'brandkraan' erbij.

Goede Paasdagen,

Groet Commander.:cool:

Als je getest had, had je gezien dat de opgelagen naam wel degelijk C9 & J9 & Brandkraan bevat.
Ik heb een paar checkboxen aagepast aan uw wensen de rst kun je zelf wel, zo kan je een beetje oefenen.

Succes, Cobbe

Bijlagen

Ik heb het keuzevak in het formulier ook gemaakt.
En de rest van de checkboxen in één weg meegedaan.:)

Cobbe

Bijlagen

Code:
If CheckBox1 = True Then [A13] = "X" Else If CheckBox1 = False Then [A13] = "O"
zou ik persoonlijk wijzigen in
Code:
[A13] = IIf(CheckBox1,"X","O")
Kwestie van de vingers niet te veel te vermoeien :D

Laatst bewerkt:
Goed gezien, maar had de eerste regel klaar en heb de rest gekopiëerd.
Naderhand weer aanpassen was eigenlijk te veel werk.:)
Maar is een goede oefening voor de vrager.:p

Cobbe

Dag,

Cobbe en HSV, heel erg bedankt voor jullie hulp, begin nu iets te begrijpen van VB.

Ik probeer nu de code zo te veranderen dat alleen het werkblad waar het formulier naar toe schrijft opgeslagen wordt met de naam en gegevens.

Dit is wat er nu staat;
ActiveWorkbook.SaveAs "F:\Brandkranen\" & "Brandkraan" & "-" & Range("C9").Value & "-" & Range("J9").Value & ".xls"

Heb dit geprobeerd;
ActiveWorkSheet.SaveAs "F:\Brandkranen\" & "Brandkraan" & "-" & Range("C9").Value & "-" & Range("J9").Value & ".xls"

Dit werkt niet, Het is toch het actieve werkblad?

Suggesties?

groet Commander.

Maak een kopie van het actieve werkblad en sla dan deze kopie op onder de gewenste naam.

Dag,

Kan ik ook een printer speciaal toewijzen aan dit formulier, op die manier hoef ik niet een werkblad op te slaan. Dan kan ik printen als PDf.

Is hier een code voor?

Groet Commander.:D

bv.
Code:
Application.ActivePrinter = "CutePDF Writer op CPW2:"
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:= "CutePDF Writer op CPW2:", Collate:=True

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan