Formulier in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudolf100

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
een soortgelijke vraag staat ook wel ergens maar daar kom ik niet uit, en mijn situatie is denk ik iets anders.

Ik heb een formulier gemaak op basis van een tabel.
Via dit formulier moet je gegevens wegschrijven in de tabel. Geen probleem.
In de tabel zitten ook de velden naam adres woonplaats.
De namen adressen en woonplaatsen zitten in een andere tabel <naam>

Nu heb ik via een keuzevak met invoerlijst een veld gemaak met naam. uit de betreffende keuze lijst kies ik een naam welkwe dan ook netjes wordt weggeschreven in in de hoofdtabel.

Nu het probleem: In het keuze vak worden de naam,adres,woonplaats aangegeven (vanuit tabel <naam> ), ik kies dus naam maar ik wil gelijktijdig de bijbehorende adres en woonplaats ook wegschrijven in de hoofdtabel. Hoe doe ik dat? Hoe koppel ik de drievelden uiit het keuze vak in een keer aan de drie velden in de hoofdtabel???????

Wie kan mij helpen. ????

Het klinkt mij in de oren als dat je redundante gegevens aan het opslaan bent.

Maar goed, de oplossing zit hem in een keuzelijst die niet gebaseerd is op een veld in de tabel. Je moet in VBA een stukje code maken die in de velden waarin de gegevens terecht moeten komen de waarden uit kolom 2 en 3 van de keuzelijst wegschrijft.

Met de volgende code haal je achtereenvolgens de eerste 3 kolommen van de keuzelijst op:
Code:
me.txbNaam = me.cboSelect.fields(0) 'Eerste kolom
me.txbAdres = me.cboSelect.fields(1) 'Tweede kolom
me.txbWoonplaats = me.cboSelect.fields(2) 'Derde kolom

Eventueel kun je de velden waarin je de gegevens wilt bewaren onzichtbaar malken. Nu moet je alleen nog even een event zoeken waarin de code zijn werk op het juiste moment doet.

Suc6,

Met query en relatie

Wat je wilt wordt gedemonstreerd in de voorbeelddatabase Noordenwind.mdb. Zoek op je schijf naar deze database en open het formulier Orders. Als je een Factuur verstuurt komen er automatisch adresgegevens bij.

Bestudeer dit voorbeeld en kijk naar de onderliggende query. De gegevens komen uit de tabel Klanten en ze komen in de tabel Orders terecht. Wat is de wereld toch mooi...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan