Formulier in html

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakie81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2008
Beste forumleden,

Ik hoop dat ik mijn vraag hier goed plaats, zoniet dan hoor ik het wel.

Ik heb op mijn site een FormMail.pl geplaatst. Dit werkt allemaal perfect, maar er is iets met referers en recipients (regel 39 en 45 van mijn FormMail.pl) wat ik niet helemaal begrijp. Als ik een e-mail adres invul in mijn html formulier van me eigen website bv. info@mijndomein.nl dan werkt dit. maar als ik mijn eigen e-mail adres invul,
bv. sjaakie81@hotmail.com dan werkt dit niet, mijn e-mailtjes komen dan niet aan. Wat kan ik hieraan doen?

Ook wil ik graag een keuze kunnen maken waar het naartoe verzonden wordt. Ik wil dus een keuze optie zoals dit:

Waarmee wilt u contact opnemen?
- Webmaster
- Bestuur
- ...

Als ik dan het keuzevakje 'webmaster' invul, moet het mailtje dus ook naar de webmaster verzonden worden, en ik wil ook dat dit werkt met het bestuur. Hoe kan ik dit realiseren?

Alvast bedankt.

Mijn host ondersteund dit wel, want als je goed leest, staat er, als ik e-mail adres van mijn eigen site invul, dus info@mijndomein.nl dan werkt het wel. Dit heeft met recipients en recefers te maken, maar dit snap ik dus niet. Wie kan mij wel helpen?

of, hotmail blokkeert je mailverkeer (ook veel last van gehad). Probleer eens iets van Gmail ofzo?

Voor je 2e vraag: html-tijd!
HTML:
<select name='NaarWie'>
   <option name='webmaster'>Webmaster</option>
   <option .......> .... </option>
</select>
en dan in je perl script een switch, of een if-else.

:thumb:

[edit] weet niet zeker of de select goed is, check even google.[/edit]

Ik heb ook mijn planet e-mail adres uitgeprobeerd en dit werk ook niet. Het systeem zelf werkt ook wel, maar hij weigert het mail verzenden naar andere e-mail adressen, dit is gewoon een beveiliging, maar ik wil dit juist niet. Ik weet zoals ik al zei dat dit met referers en recipients te maken heeft in mijn FormMail.pl script. Maar wie kan mij dit uitleggen wat ik hiermee moet doen zodat ik in mijn html pagina wel mijn eigen e-mail adres in kan vullen?

Ik heb op een site wel eens gezien dat er in een html pagina meerdere e-mail adressen stonden en je een keuze kon maken naar welk e-mail adres je het wilde verzonden, maar die site weet ik niet meer. Wie weet hoe dit werkt? In perl kan het misschien ook, maar hier heb ik echt geen verstand van:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan