Formulier in veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

rschaft

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Ik wil graag een werknummer opmaken aan de hand van een datum (werkdatum) en het autonummer (werkplanningid) van de tabel.
Ik heb de volgende formule gemaakt:
=Year([werkdatum]) & Month([werkdatum]) & Day([werkdatum]) & "/" & [WerkplanningId]
Als ik deze formule als besturingselementbron van een veld werknummer koppel, krijg ik netjes een opgemaakt nummer 2010323/1.
Nu wil ik deze waarde opslaan in de tabel zodat ik deze later kan gebruiken.
Hoe doe ik dat?

is het niet zo dat als je een formulier maakt en klikt op volgende dat deze een nieuwe regel maakt in de tabel.
als je hier de knop save gebruik dan slaat deze de waarde op die ingevuld is(in jouw geval gegenereerd) in het veld ;).

Byee VRC

Ik vermoed dat je de formule hebt gemaakt als Besturingselementbron van een tekstvak. Dan kun je het tekstvak niet meer koppelen aan een veld in de tabel, en sla je de waarde uiteraard ook niet op. Beter is het daarom om de formule te gebruiken bij de gebeurtenis <Bij Aanwijzen> van het formulier, op deze manier:
Code:
Private Sub Form_Current()
    Me.Tekst8 = Year([werkdatum]) & Month([werkdatum]) & Day([werkdatum]) & "/" & [WerkplanningId]
End Sub
Dan kun je het besturingselement aan het veld in de tabel koppelen, en wordt de waarde opgeslagen.

Toppie

Geweldig bedankt, was ik gisteren de hele avond mee aan het prutsen....:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan