Formulier invulvelden maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

AB_Jeroen

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2006
Hallo allen,

Ik wil graag een dynamisch word document maken. Hierbij wil ik gebruik maken van grijze invulvelden. Het document is volledig opgemaakt, alleen dienen een aantal gegevens (zoals bijvoorbeeld klantnaam) worden ingevuld. Onlangs ontving ik een word document waarin grijze velden waren aangegeven. Deze velden verdwenen zodra je er op klikte en tekst intypte.

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik zelf deze velden aanmaak in word.

Groeten, de beginneling, AB_Jeroen

Dag Ab,

Ik denk dat je een standaard doc bedoelt waarin samenvoegvelden met gegevens
die uit Excel gehaald worden.
Je moet dan al standaard gegevens in Excel hebben staan. Met de standaardbrief worden
deze dan uit Excel gehaald.

Kijk eens of dit het is en of je er zo uit komt?

Koosl

Bijlagen

@koosl

helaas is dat niet wat ik bedoel. Hierbij zend ik een bijlage. Iets vergelijkbaars wil ik creëren. De bijlage is een jpeg afbeelding van een Word document geworden. Het document was 110kb en kon niet worden geupload.

Hopelijk kunt u of kan iemand anders mij helpen.

Bijlagen

• bijlage.jpg
    bijlage.jpg
    27,7 KB · Weergaven: 266
AB_Jeroen,

Heb je dit voorbeeldje nu dan vlug zelf gemaakt, of is het al een bestaand iets?
Ergens moeten deze gegevens (in de grijze velden) toch vandaan gehaald worden?

Zo kan ik het me voorstellen dat in beginsel deze gegevens toch in Excel ingevuld worden.
En dat die gegevens samengevoegd worden in een Word document.

Als je het Word.doc eerst Zipt kun je het misschien wel als bijlage toevoegen. Dan is het vaak al kleiner dan 100Kb.
Voor de Helpmij-ers is het dan vaak duidelijker wat en/of hoe het moet gebeuren.

Koosl.

@koosl
dit voorbeeld heb ik uiteraard niet zelf gemaakt. Logisch, want anders zou ik het hier niet vragen :) Het is een printscreen van de situatie in Word.. er komt geen excel of andere derde partij aan te pas.

De grijze velden gaan weg zodra ik er op klik en ik kan mijn eigen gegevens er in vullen. Er zijn dus geen standaard gegevens uit een databsae oid, met jouw richting sla je de plank dus echt mis..

Ik heb het al gevonden. ik zocht dus naar formulieren en velden daarvan, zonder geknoei met database oid.

hier wordt er meer over verteld. In het midden wordt er een stuk verteld over formulieren.

Op het moment gebruik ik Office 2007 Beta, hopelijk kan ik het daar ook vinden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan