• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formulier leegmaken behalve boxnr. klant sinds [xx-xx-xx][xx-xx-xx] C=NEE ID=NEE

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Als een huurder de ruimte verlaat, kan ik via de plattegrond de database aanpassen, door daar op een boxnr dubbel te klikken. En dan kiezen voor de roodbruine knop.
Het containermummer blijft keurig staan, maar nu wil ik graag bij een nieuwe bewoner, dat er bij
'klant sinds' de standaard(begin)invulling komt " [xx-xx-xx][xx-xx-xx] C=NEE ID=NEE "
zodat de gebruiker van het bestand ziet wat en hoe deze gegevens ingevuld dienen te worden.
Wie kan me helpen de programmacode van het formulier aan te passen?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Sheets("database").Unprotect ""
Sheets("plattegrond").Unprotect ""
'code

f.Offset(1).Resize(7) = Application.Transpose(Array(TextBox2, TextBox3, TextBox4, Format(TextBox5, "'@"), TextBox6, Format(TextBox7, "mm-dd-yyyy"), TextBox8))
With Sheets("plattegrond")
    Selection.Cells.Interior.ColorIndex = 0
End With
Unload Me
End Sub
Private Sub CommandButton2_Click()

With Sheets("database")
Sheets("database").Unprotect ""
Sheets("plattegrond").Unprotect ""

iRow = .Cells.Find(What:="*", SearchOrder:=xlRows, SearchDirection:=xlPrevious, LookIn:=xlValues).Row + 1
    .Cells(iRow, 1).Resize(8).Value = Application.Transpose(Array(Label1, Label2, Label3, Label4, Label5, Label6, Label7, Label8))
    .Cells(iRow, 2).Resize(8).Value = Application.Transpose(Array(TextBox1 & " exit", TextBox2, TextBox3, CStr(TextBox4), Format(TextBox5, "'@"), TextBox6, Format(TextBox7, "mm-dd-yyyy"), TextBox8))
    .Cells(iRow, 1).Interior.Color = RGB(255, 204, 153)
    .Cells(iRow, 2).Font.Underline = xlUnderlineStyleDouble
End With
  For j = 1 To UBound(ar)
    Me("Textbox" & j) = ""
  Next j
  f.Offset(1).Resize(7) = ""

With Sheets("plattegrond")
    Selection.Cells.Interior.Color = RGB(153, 204, 0)
End With
Sheets("database").Protect ""
Sheets("plattegrond").Protect ""
End Sub
Private Sub UserForm_Initialize()
ActiveSheet.Unprotect
  For j = 1 To UBound(ar)
    Me("Textbox" & j) = ar(j, 1)
  Next j
Sheets("plattegrond").Protect ""
End Sub
Bekijk bijlage tst tst.xlsm