Formulier maken met ontwerpmodus

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik ben bezig een document in Word (Word 2013) te maken, waarin de ontvanger op een aantal plaatsen een keuze moet maken door iets aan te vinken.
De optie Ontwikkelaars is geactiveerd en ik gebruik daarin de Ontwerpmodus om aankruisbare hokjes etc. te kunnen maken.
Laten kiezen uit een een aangemaakte lijst lukt dan.

Wat me niet lukt is het volgende:

Ik wil een keuzelijstje maken van ca 15 opties, waaruit men niet één maar meerdere dingen (keuzes) kan kiezen, bijvoorbeeld 5 dingen kiezen. Nadat dan de keuze is afgerond, moeten die 5 keuzes gewoon netjes onder elkaar gemeld worden, dus de niet gekozen items zijn niet meer zichtbaar.

Hoe krijg is dat meerdere voor elkaar?

De ontvangers gebruiken de Word-versies 7, 10, 2013 en office 365.

Geen idee wat je bedoelt; maak er eens een voorbeeldje bij. Als ik het nu zou moeten uitleggen aan iemand, dan zou ik zeggen dat je het zo wilt hebben dat de keuzelijst live wordt veranderd. En dat kan natuurlijk niet, het is niet voor niks een keuzelijst.

... een verduidelijking...

Bedankt voor je reactie, OctaFish!

Ik voeg hier een samengestelde afbeelding toe.

Dat is als volgt ontstaan:
1. met de ontwerpmodus is in Word 2013 vijf maal een "inhoudsbesturingselement voor keuzelijsten met invoervak" geplaatst. (afb.A)
2. aan het besturingselement heb ik een bijbehorende keuzelijst gemaakt met ca. 15 keuzes. Dat maak je in de eigenschappen van het element. Als je met de muis klikt op Kwaliteit 1, 2, 3, 4 of 5 , dan verschijnt het pijltje naast het element waarop je kunt klikken
3. Er verschijnt (uitklap) het keuzelijstje, wat aan het element is gekoppeld
4. Ik maak dan een keuze (bijv. "Gezellig")
5. De keuze wordt dan getoond/geplaatst in het document.

Omdat er vijf keuzes gemaakt moeten worden, zal de invuller vijf keer (bij Kwaliteit 1 t/m 5 dus) deze handelingen moeten verrichten.
Wat ik nu wil is dat er meteen uit het één menu 5 keuzes gemaakt worden en dat deze vijf (dus naast "Gezellig" nog vier andere) dan alle vijf in het document geplaatst worden.

Graag je reactie.

Bijlagen

• rapportdeel kwaliteiten.jpg
    rapportdeel kwaliteiten.jpg
    58,6 KB · Weergaven: 83
Dat gaat niet met dit soort keuzelijsten. Daarvoor zul je een formulier moeten maken met een keuzelijst. Sowieso een veel betere optie om een formulier te ontwikkelen, want je gebruikt de ActiveX keuzelijst nu verkeerd.
Overigens bedoel ik met een voorbeeldje natuurlijk een document, geen plaatjes :). Die zeggen namelijk niet zo veel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan