Formulier maken om via email gegevens te verzamelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frednuus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo.

Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik wil graag via email verzamelen vanuit Acces 2007. Dit is op zich geen probleem. De wizard leidt je er fijn doorheen. ik verstuur het dan via HTML.
De ontvanger krijgt deze ook netjes alleen kan hem niet invullen. Alleen nadat hij op beantwoorden heeft geklikt kan hij de gegevens aanpassen en verzenden. Is dit normaal ?

Aangezien de Queryformulier er eigenlijk niet uitziet, wil ik zelf een formulier maken, wat hij dan verstuurt om de ontvanger in te laten vullen cq. laat bewerken.
Nu heb ik een (test)formuliertje gemaakt waarop naam voornaam en email staat. Verder dus niks. Het formulier is gekoppeld aan de tabel contactpersonen.

Heb daarna een macro gemaakt waarin de formulier geopend wordt met daaronder gegegevens verzamelen via email.
bij het uitvoeren van de macro gaat het dus fout. Ik krijg een melding: De opdracht of actie voor verzamelen via email is momenteel niet beschikbaar.

Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik het wel voor elkaar dat ik een eigen formulier kan versturen voor het invullen en/of bewerken van gegevens via email.

Alvast bedankt voor de evt reacties.

Fred

Fred,
Het meest eenvoudige is PHP te gebruiken.
Daar kan je alles naar wens mee mogelijk maken.
Hoop je hiermee geholpen te hebben.

Ben je eventueel bekend met MySQL?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Dank je wel voor de snellen antwoordt, maar PHP en MySQL is voor mij Swailisch ?

Is er geen makkelijker oplossing ?

Fred

Je verhaal is een beetje moeilijk te begrijpen vrees ik.
Ik wil graag via email verzamelen vanuit Acces 2007. Dit is op zich geen probleem. De wizard leidt je er fijn doorheen. ik verstuur het dan via HTML. De ontvanger krijgt deze ook netjes alleen kan hem niet invullen. Alleen nadat hij op beantwoorden heeft geklikt kan hij de gegevens aanpassen en verzenden. Is dit normaal ?
Je bedoelt wellicht dat je gegevens wilt ophalen bij mensen die je een invulformulier stuurt? En dat je verwacht dat dat formulier dat je stuurt ook nog eens ingevuld kan worden? Dat kun je vergeten. Sowieso kun je geen mailtje maken dat als invulformulier gebruikt kan worden, omdat de ontvanger geen retourformulier heeft. Dat kan alleen als je in een Exchange omgeving werkt en een antwoordformulier publiceert. Daar is hier geen sprake van. En dus gaat jouw formulier nooit werken. Hoe mooi je 'm ook maakt.

Online formulieren in Access werken alleen als je via Shareware o.i.d. werkt, en dat doe je dus ook niet. De oplossing van gijoe gaat helemaal buiten Access om, en houdt in dat je een PHP website bouwt waar je een MySQL database aan hangt. Dat is inderdaad een oplossing, maar ik vermoed dat jij die niet zelf kunt bouwen, aangezien je al niet weet wat PHP is :).

Een oplossing zou nog kunnen zijn, maar dat is waarschijnlijk ook al geen optie omdat je dan veel te afhankelijk van de ontvanger bent, is een ingekomen mail uitlezen en de gewenste informatie zelf dus uit het antwoord destilleren. Maar dat moet zonder meer geprogrammeerd worden, en is dus ook niet feilloos. Misschien dat een pdf formulier nog een oplossing kan bieden. Maar het uitlezen daarvan is ook een lastige zaak.

Jammer,

Het leek zo gemakkelijk omdat access zelf wel heel vlot een queryformulier aan kan maken voor het verzenden en verzamelen van gegevens en bij retourzending via outlook weer in access te zetten.
Maar goed, dan houd het op.

gr.
Fred

Leg eens uit wat een 'queryformulier' is, want in 25 jaar werken met Access ben ik dat nog nooit tegengekomen :)

Als je GegevensVerzamelenViaE-mail kiest dan maakt Access zelf een formulier aan, deze wordt automatisch Queryformulier genoemd.
Ik kan jou wel toevoegen aan m'n contact lijst en jou een voorbeeld sturen.

Heb dan alleen even jouw email adres nodig via een PB.

gr.
Fred

Hoeft niet, ik heb de optie gevonden :). Ik krijg wel een formulier, en ik krijg 'm ingevuld, maar niet terug in de tabel. Dus dat maakt 't behoorlijk waardeloos. Wellicht doe ook ik iets fout.

ik krijg ze dus ook het formulier, ook ingevuld en ook verwerkt naar een tabel. Alleen wil ik zelf een formulier ontwerpen waarbij hetzelfde gebeurt.

Ben je verder als ik :). Bij mij leest-ie 'm niet in. Maar ik denk dat je een eigen formulier kan vergeten,want het systeem is behoorlijk dichtgetimmerd. Vergeet het maar...

ok,

Bedankt voor het meedenken, zal es kijken wat er nog meer mogelijk is.

Vr. Gr.

Fred

Is Infopath een optie? Ik ken het niet zo goed, maar heb er laatst eens goed naar gekeken en volgens mij zitten daar formulieren in die in Access ingelezen kunnen worden

Hallo,

Klopt. Het is inderdaad een optie, echter de ontvanger van de formulier, diegene die hem moet invullen, zal dan ook infopath moeten hebben. Anders wil het niet.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

gr.
Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan