formulier maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonWeb1

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Hoi,

het is me na lang 'prutsen' gelukt en website te maken (www.roweproductions.tk). Ik ben een nieuweling op dit gebied en heb dus een vraagje. Ik wil graag een feedback-formulier maken en heb via handleidingen een PHP-programmaatje gedownload. Als ik de 'localhost' aanklik, krijg ik mijn eigen site in beeld; tot zover dus geen probleem.

Ik weet alleen niet hoe ik verder moet. Er staat dat je een bestandje aan moet maken en daar dan het volgende moet doen:
Nu herstart je de server door naar Start -> Programma's -> Apache HTTP Server -> Control Apache Server -> Restart te gaan. Je krijgt nu een kleine melding dat de server bezig is met herstarten. Krijg je geen errors maak dan een bestandje phpinfo.php aan met de volgende inhoud:

PHP:
<? phpinfo(); ?>

en sla dat op in D:\Webserver\Apache\htdocs.
Ga dan naar http://localhost/phpinfo.php Als dat werkt en je krijgt een tabel met allemaal informatie voorgeschoteld dan is de installatie van PHP succesvol verlopen.

Ga daarna naar Start -> Uitvoeren -> php.ini en zoek naar

quote:[mail function]
; For Win32 only.

Daaronder zie je SMTP = localhost. Verander dit naar de mailserver van jou ISP of als je een eigen mailserver draait naar het bijpassende adres.

Een paar regels lager zie je

quote:; For Win32 only.
;sendmail_from = me@example.com

. Haal de ; weg en verander het email adres in het mail adres van de beheerder.

Nu zoek je naar ;extension=php_gd2.dll en verwijder je de ;.

Nu krijg ik géén tabel te zien, maar alleen de tekst:
<? phpinfo(); ?>.

Verder staat niet beschreven wat je moet doen als het fout gaat. Het bestandje dat ik heb gemaakt is een 'tekstbestandje' en daar heb ik "<? phpinfo(); ?>" ingezet.

Kan iemand mij advies geven, zodat mijn formulier wel werkt?

Alvast mijn dank,

m.vr.gr.

Ron

als je dat text bestandje, nou eens laat eindigen op .php in plaats van .txt? dat scheelt een hoop! Dat weet ik zeker!

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar....

Geplaatst door eisdatop
als je dat text bestandje, nou eens laat eindigen op .php in plaats van .txt? dat scheelt een hoop! Dat weet ik zeker!

Ja, maar zo heet het bestandje al! Heb je wellicht nog meer suggesties?

Alvast bedankt,

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan