W3S
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 jan 2012
Goede avond
ik probeer al een langere tijd een formulier met auto reply naar afzender te maken die gegevens opslaat in een mysql database. Op dit moment lukt het om een simpel formulier in te vullen en deze op te slaan in de database.
Contact form
Gegeven naar Database
Ik zou graag een automatische email versturen met een bedankje voor het aanmelden. Deze email hoeft alleen verstuurd te worden naar het email adres dat opgegeven is in het aanmeld formulier. De bedoeling is dat de gegevens legaal opgeslagen worden volgens het opt-in principe. ( Confirmed opt-in, oftewel je stuurt een bevestiging aan de inschrijver met de mogelijkheid om zich weer uit te schrijven )
Ik heb al wel wat informatie gevonden maar ik kom er niet uit. Zoals hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/740699-Afzender-automatische-reply-vermeld-adres-provider
En deze php code:
Ik heb niet heel veel verstand van PHP en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of een duwtje in de goede richting kunnen geven voor het automatisch verzenden naar het ingevulde email adres in het formulier.
ik probeer al een langere tijd een formulier met auto reply naar afzender te maken die gegevens opslaat in een mysql database. Op dit moment lukt het om een simpel formulier in te vullen en deze op te slaan in de database.
Contact form
PHP:
<form action="demo.php" method="post" />
<p>Voornaam: <input type="text" name="voornaam" /></p>
<p>Achternaam: <input type="text" name="achternaam" /></p>
<p>E-mail: <input type="text" name="email" /></p>
<input type="submit" value="Verzenden" />
</form>
Gegeven naar Database
PHP:
<?php
define('DB_NAME', 'DBNaam');
define('DB_USER', 'root');
define('DB_PASSWORD', '');
define('DB_HOST', 'localhost');
$link = mysql_connect (DB_HOST, DB_USER, DB_PASSWORD);
if (!$link) {
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
$db_selected = mysql_select_db (DB_NAME, $link);
if (!$db_selected) {
die('can\'t use ' . DB_NAME . ': ' . mysql_error());
}
$value = $_POST ['voornaam'];
$value2 = $_POST ['achternaam'];
$value3 = $_POST ['email'];
$sql = "INSERT INTO formulier (voornaam, achternaam, email) VALUES ('$value', '$value2', '$value3')";
if (!mysql_query($sql)) {
die ('Error: ' . mysql_error());
}
mysql_close();
?>
Ik zou graag een automatische email versturen met een bedankje voor het aanmelden. Deze email hoeft alleen verstuurd te worden naar het email adres dat opgegeven is in het aanmeld formulier. De bedoeling is dat de gegevens legaal opgeslagen worden volgens het opt-in principe. ( Confirmed opt-in, oftewel je stuurt een bevestiging aan de inschrijver met de mogelijkheid om zich weer uit te schrijven )
Ik heb al wel wat informatie gevonden maar ik kom er niet uit. Zoals hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/740699-Afzender-automatische-reply-vermeld-adres-provider
En deze php code:
PHP:
if ($mail->send()){
$autoemail = new PHPMailer();
$autoemail->From = "hello@frogdigital.co.uk";
$autoemail->FromName = "Frog Digital";
$autoemail->AddAddress($mail->From, $mail->FromName);
$autoemail->Subject = "Autorepsonse: We received your submission";
$autoemail->Body = "We received your submission. We will contact you soon ...";
//You forgot to call the Send method
$autoemail->Send();
}
Ik heb niet heel veel verstand van PHP en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of een duwtje in de goede richting kunnen geven voor het automatisch verzenden naar het ingevulde email adres in het formulier.