formulier met PHORM werkt, maar er volgt wel een error

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanswieten

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Berichten
8
Hallo,

Ik heb met phorm twee formulieren gemaakt op mijn website. Alles werkt zoals ik wil. Maar nadat het formulier verstuurd wordt krijg ik de onderstaande error te zien. En de bezoekers van mijn site zien dat dus ook.

Warning: strlen() expects parameter 1 to be string, array given in /customers/mijnwesite.nl/mijnwebsite.nl/httpd.www/distribution/phorm.php on line 2015

Ik heb de instructie voor meerdere phorms voor zover ik weet goed uitgevoerd.

Iemand die error ook wel eens gezien, en is er een oplossing voor?

Alvast bedankt,
R
 
Die fout betekent dat op regel 2015 "strlen($een_variabele)" (zonder aanhalingstekens en i.p.v. $een_variabele staat daar de naam van een variabele) staat. Die variabele moet een string (tekst) bevatten, maar dat is niet het geval.
 
Tja, dit staat in regel 2015
if (strlen($PHORM_ALERTTO) && !strlen($PHORM_TO) && !$PHORM_INFONLY && !$ph_GotData) {

En het configfile waar die twee variabelen in staan staat dit:
$PHORM_TO = "engineering@mijndomein.nl";
$PHORM_ALERTO = "engineering@mijndomein.nl";

Het lijkt mij goed, maar ik weet het niet. Nog andere ideeen?
 
Heb je dit letterlijk gekopieerd uit dat bestand? $PHORM_ALERTTO (2 'T's) is niet hetzelfde als $PHORM_ALERTO (1 'T').
 
Dat is vreemd. Wordt er in een van de bestanden nog iets gedaan met die variabelen?

Overigens zou ik bijna gaan denken dat het zo hoort. Kijk maar naar de tweede conditie in de code die je postte: "!strlen($PHORM_TO)". Deze conditie is waar als de lengte van de tekst in $PHORM_TO 0 is (lege tekst) of als $PHORM_TO een array is (zoals de waarschuwing die je postte aangeeft) en strlen dus NULL (niet gelijk aan 0) oplevert.
 
tja, allemaal andere variabelen, dit is de inhoud:

<?php
$PHORM_TO="engineering@mysite.nl";
$PHORM_ALERTTO="engineering@mysite.nl";
$PHORM_ACK="ack.html";
$PHORM_TMPL="email.txt";
$PHORM_SUBJECT="vraag of opmerking over uw site";
$PHORM_FROM=$email;
$PHORM_VALDEFS="rulescontact.txt";
?>

Ik heb er niet zo een kijk op, maar ik kan kan ook nietzo veel er over vinden op het net.
 
Hallo,

Ik wilde toch nog laten weten dat ik het heb opgelost. Nou ja opgelost...

Door allerlei testen ben ik erachter gekomen dat deze fout alleen naar voren komt bij mijn ene provider. Ik heb diverse websites bij twee verschillende providers. En bij de andere provider komt deze fout niet.

Het ligt volgens mij dus aan de manier waarop de servers zijn ingesteld of iets dergelijks. Heel irritant, ik ben hier weken mee bezig geweest, ik heb mijn domain verhuisd naar de provider waar het wel werkt.

Groeten,
R
 
Waarschijnlijk heeft het inderdaad te maken met de instellingen van de server, maar op een andere manier dan je denkt. De melding die je krijgt is een waarschuwing, geen foutmelding. Je kan instellen welke meldingen je wilt zien. Blijkbaar staat de ene server zo ingesteld dat ook waarschuwingen worden getoond en de andere server niet.
 
zou kunnen, maar de helpdesk wist het me niet te vertellen waar het aanlag, en het staat stom op een verkoopsite zo een foutmelding.

Bedankt voor je support iig

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan