Formulier met selectievakjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton J.

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Ik heb een tabel personen en een tabel testen. Bij elke persoon kunnen diverse testen worden afgenomen. Ik wil nu een invulformulier maken waarin ik voor ieder nieuwe persoon kan aangeven welke testen bij hem afgenomen moeten worden (via selectievakjes). Tenslotte moeten de gegevens worden weggeschreven naar een nieuwe tabel.
Wie kan mij helpen?

Ik weet nu niet precies wat je probleem is eigenlijk? het maken van het formulier of het maken van de tabel?

Maar in ieder geval, je kan een nieuwe tabel maken en dan in plaats van de veldeigenschappen tekst neer te zetten moet je daar van een Ja/Nee veld van maken.
Als je dan in de tabel kijkt zie je een selectie vakje staan.

Dan kan je doormiddel van een wizard het formulier maken en dan alle velden aanvinken die je in het formulier wilt hebben, en dan heb je ook de selectie vakjes erbij.

Ik weet nou niet precies of ik je vraag beantwoord heb, maar ik hoor het wel.

grtz
koossie

Allereerst bedankt voor je reactie. De oplossing die jij aandraagt impliceert m.i. echter dat ik van iedere afzonderlijke test een apart veld moet maken. De huidige tabel testen bestaat echter uit een veld waarin de namen van de diverse testen en een aantal bijkomende velden waarin specificaties van de testen kunnen worden opgenomen (m.a.w. de testen vormen de verschillende records in deze tabel). Is er ook een andere mogelijkheid om (af te nemen) testen aan de diverse personen te koppelen, waarbij de huidige lay-out van de tabel blijf behouden?

ik heb hier wat voor je gemaakt? ik weet nou niet of dit nou je probleem oplost eigenlijk??

kan je anders misschien ff je db meesturen??

koossie

bedankt voor het voorbeeld. Op deze manier kan ik inderdaad de testen toewijzen aan de verschillende personen, hetgeen mijn bedoeling was. Dan maar zonder selectievakjes.
Gegroet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan