Formulier openen via keuzelijst met filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

sutcocuk

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2012
Hoi,

Ik heb een formulier met daarop een keuzelijst van verschillende projecten. Nou is het zo dat als ik op een van de projecten dubbelklik alle gegevens van de desbetreffende project geopend moet worden in een ander formulier. Ik heb het zo vaak geprobeerd, maar tevergeefs. Ik werk nu met 2010, voorheen werkte ik met 2003, toen deed ie het wel.

Formulier project_welkompagina

Bekijk bijlage constructie.zip

Je hebt a) het veld ID van het formulier afgehaald, dus het filter kan er niet op filteren en b) heet het veld in je query anders, zodat je ook niet op naam kunt matchen. Als je dat aanpast, werkt het weer. Overigens zou ik zo snel mogelijk van de macro's afstappen, en e.e.a. in VBA maken. Maar dat is een persoonlijke mening :)

Je hebt a) het veld ID van het formulier afgehaald, dus het filter kan er niet op filteren en b) heet het veld in je query anders, zodat je ook niet op naam kunt matchen. Als je dat aanpast, werkt het weer. Overigens zou ik zo snel mogelijk van de macro's afstappen, en e.e.a. in VBA maken. Maar dat is een persoonlijke mening :)

hoi, wat bedoel je precies met "het veld ID van het formulier afgehaald". De id zit toch in keuzelijst(ik heb de sleutelkolom verborgen gehouden).
Kunt u het laten zien.

Berichten waar je op antwoord hoef je niet te quooten; ze staan er niet voor niks pal boven :)
Ik kan het voorbeeld nu niet posten of opnieuw bekijken omdat we op het werk nog met versie 2003 werken. Als je het formulier bekijkt, zul je zien dat het veld ID er niet op staat; het zit wel in de tabel. En dit is het veld waarop je het formulier filtert als je op de keuzelijst klikt. Dat de ID in de keuzelijst zit is derhalve prima (want dat is de waarde waarop je wilt filteren), maar om het formulier te filteren, heb je het veld ook in het formulier nodig. Als je het niet wilt zien, kun je de eigenschap <Zichtbaar> op Nee zetten.

Ik heb het meerdere malen geprobeerd, maar tevergeefs. Kunt u misschien ernaar kijken?

Niet zo ongeduldig; sommige mensen moeten ook werken ;)
Deze had ik gisteren al veranderd, en hij werkt dus prima. Je hebt in je nieuwe voorbeeld de naam van het veld ID (nu Project_ID) niet teruggebracht naar het origineel, en het veld ID ook niet toegevoegd aan het formulier. En dat waren de twee voorwaarden om hem goed te openen.
Check het voorbeeld!

Bijlagen

Kan de vraag denk ik op <Opgelost>!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan