Formulier openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodieronald

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Goedemorgen,

Ik ben net begonnen met het ontdekken van Access, en moet een database maken waar ik Cad bestanden aan kan linken.

Na een tabel gemaakt te hebben, en hier een subformulier aan gekoppeld te hebben kan ik dus bestanden aan mijn tabel toevoegen. Wat ik uiteindelijk wil bereiken is, wanneer ik op een tabelnaam klik, het desgewenste subformulier open met daarin alle gegevens met betrekking tot die naam, inclusief afbeelding.
Op dit moment krijg ik steeds een nieuwe formulier, of de 1e naam in mijn database tevoorschijn als ik op mijn tabel klik. Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is. :)

Kortom hoe open ik het subformulier bij de naam van mijn tabel?

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag :P

Groeten,

Ronald,

Je kunt op twee manieren een formulier openen wanneer je op een tabelnaam drukt.
Je kunt zelf een stukje VBA zetten onder de tabelnaam, zoals onderstaand:

Code:
Private Sub Tabenaam_Click()
On Error GoTo Err_Command380_Click

Dim stDocName As String
    Dim stLinkCriteria As String

stDocName = "------" 'Zet hier de naam van het formulier dat moet worden geopend
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Exit_Command380_Click:
    Exit Sub

Err_Command380_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Command380_Click
End Sub

Wat je ook kunt doen is op de tabelnaam staan en dan rechtermuis. Kies voor Built event en dan voor Macro builder. Een nieuw scherm opend zich (Macro builder). Kies links voor de optie "Openform". Onderop in het scherm kun je aangeven welk scherm er geopend moet worden. Zie bijlage

Bijlagen

• Voorbeeld.jpg
    Voorbeeld.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 60
Hey Rap

Hey Rap,

bedankt voor je reactie. Echter krijg ik je vba code maar niet werkende. De 2e optie kende ik, alleen wordt elke keer de 1e record geopend. Mijn bedoeling is dat de aangeklikte record in de tabel wordt geopend. Enig idee?

bij voorbaat dank :D

Ronald,

Als ik het goed begrijp heb je dus niet verschillende subformulieren die je wilt openen.
Kun je een voorbeeld posten?

Hey

Heyhey,

Hier is een voorbeeld. Ik zal nog 1 keer het probleem formuleren.

Als je het hoofdvenster opent, zie je een formulier met een subformulier. Ook 2 knoppen om records toe te voegen etc.

Als ik nu op de 2e Record in het subformulier druk, komt er een popup tevoorschijn met extra gegevens. Dit is altijd het 1e record wat tevoorschijn komt. Wat ik dus wil is, zodra ik op de 2e record dubbelklik, dat ook record 2 getoont wordt.

Ook een probleem waar ik niet uit kom is het volgende:

Als ik een record toevoeg, wordt hij niet direct getoont op het formulier. Pas als ik het formulier opnieuw open, komt de record er pas bij te staan.

Nou ik hoop dat mijn vraagstelling correct geformuleerd is haha. Ook hoop ik dat de database een beetje goed is opgebouwd. Ik ben namelijk nog echt een leek in Access en snap ook nog weinig van VBA codes etc. Nou bij voorbaat dank,

Groetjes,

Bijlagen

Ronald,

Je moet echt zorgen dat je een duidelijk verhaal maakt met daarbij relevante informatie.
Dit is wat ik bedoel:

Als je het hoofdvenster opent, zie je een formulier met een subformulier. Ook 2 knoppen om records toe te voegen etc.

Wat is je hoofdvenster? Bedoel je daarmee de database, of het formulier frmProducten?
Je hebt het over een formulier en een Subformulier. Ik zie drie formulieren.
Met andere woorden noem de namen van de formulieren die geopend moeten worden.
Dit scheelt een kwartier uitzoeken wat jij bedoeld.

Goed, ik zie dat je e.e.a. hebt afgeschermd en de boel op Read only hebt gezet. Kun je dit aanpassen want ik kan de aanpassingen die ik maak niet opslaan

Ik heb hem niet op read only staan hoor, ik denk dat je hem even uit het zipje moet pakken. Eerder kan je niets opslaan.

Oke poging 3 :thumb:

Zodra je het formulier frmProducten opent, zie je in dit formulier dus een subformulier met productnamen. Zodra je op 1 van deze producten dubbelklikt, opent de formulier frmproducttoevoegen, met extra informatie over dit product. Maar het probleem is nu,
als je op de 2e record klikt, opent het venster frmProducttoevoegen wel, maar opent hij steeds met extra informatie over het eerste record, terwijl ik wel dubbelgeklikt heb op de 2e record. Dus zodra ik op de 2e record klik, wil ik dus ook dat de popup frmProducttoevoegen geopent wordt, met informatie over de 2e record. Snap je wat ik bedoel?

Groetjes,

Ik begrijp je nu maar dit is wel een lastige.
je zou een command verwachten wat zoiets zegt als "follow record"
Ik zie ook nergens een mogelijkheid om dit te selecteren/creeren of iets.

Ik ben al een beetje op weg met deze code

Private Sub CmdOpen_Click()
'Openen geselecteerde record

Dim strWhere As String

'Opbouw Where-clausule: neem 1e column van geselecteerde record
strWhere = "[ID] = " & Me.subqryProductAlles(0)

DoCmd.OpenForm "frmProducttoevoegen", acNormal, , strWhere, acFormReadOnly, acDialog, "Read"

Tis wel pittig :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan