Formulier posten met link of alternatieve knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Graag zou ik op een bepaalde pagina een html formulier posten, maar dan niet met een standaard formulier knop. Is dit via een of andere manier (javascript?) ook mogelijk met een zelfgemaakte knop een een link (met <a href>)?

het is namelijk een invulformulier, als er op de knop/link gedrukt wordt moeten extra opties getoond worden. De reeds ingevulde gegevens wil ik dan echter eerst in een sessie zetten (dit doe ik via php, maar dat kan ik pas als het formulier gepost wordt), zodat ik deze weer terug kan plaatsen bij het herladen van de pagina (waar nu de extra opties getoond worden en de reeds ingevuld gegevens netjes 'zijn blijven staan').

Ik wil van een andere soort knop/link gebruik maken om deze extra op te kunnen laten vallen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Je kan idd met een gewone "link" een formulier posten:

<a href="javascript:document.formnaam.submit()">blaat</a>

bedoel je dat?

t.

edit: als je php gebruikt, kan je toch naar een 2e form posten, en de data uit de $post variabelen halen?

Dat was inderdaad wat ik bedoelde!

Ik werk inderdaad gewoon met $_POST, volgens mij was ik er niet helemaal bij toen ik dat verhaal met die sessie schreef, da's inderdaad onnodig ingewikkeld.

Bedankt in ieder geval

Teacher,

document.formnaam.submit() levert problemen op in Firefox, de getElementById() is voor iedere browser in orde.

Het formulier geef je een id die je nog niet gebruikt in de form tag zoals: <form id="mijnformulier">

De knop wordt dan:

<a href="javascript:document.getElementById('mijnformulier').submit()">Link</a>

Geplaatst door MAX232
Teacher,

document.formnaam.submit() levert problemen op in Firefox,

ook firefox snapt de oude dot.notation gelukkig, maar ik geef toe dat het een beetje een ouderwetsch antwoord is...

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan