Formulier printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

balzac

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een formulier gemaakt en een raport hoe kan ik het raport printen met de gegevens die ingevuld zijn in het formulier.
Hij pakt telkens het eerste record wat ingevulde is.

Laatst bewerkt:
Dat is een beetje te vaag; wat wil je precies afdrukken? Bij een normaal formulier zie je één record tegelijk, en dat kun je wel af laten drukken. Als je meer records tegelijk al wilt drukken, zul je dat toch aan moeten geven op een of andere manier. Wil je bijvoorbeeld alle records afdrukken, of een selectie? En waar is die selectie dan op gebaseerd?

Nou ik heb een tabel met enkele velden
Nu heb ik van dat tabel een formulier gemaakt dat je de gegevens kunt invullen.
En dit gegevens wil ik direct printen met een knop en dat hij de gegevens opslaat in het tabel.
ik wil dan dat hij het rapport afdrukt met de ingevoerde gegevens van het formulier

Hier het bestand

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kun je 'm ook opslaan als Access 2003 db? Ik gebruik geen 2007.

Je formulier staat in de modus <Gegevensinvoer>. Daarmee krijg je, als je het formulier opent, altijd een nieuw, leeg record voor je neus om in te vullen. Wil je de overige formulieren kunnen zien, dan moet je die instelling dus aanpassen. Dat doe je op het formulier via <Eigenschappen>, tabblad <Gegevens>, optie <Gegevensinvoer> op Nee zetten.

Oke

De gegevens die ik invoer in het formulier en ik maak een knop onderaan het formulier dat hij dan de gegevens van de formulier uitprint in het raport.

Ik zal ff uitleggen wat het moet worden misschien is er wel een andere oplossing.

Wij hebben op het werk een Word document en dat is een certificaat als wij iets afstellen dan doen we de gegevens op het Word document plaatsen en uitprinten.
Nu wil ik dat in access doen zodat we een database krijgen en dat wil ik straks met de rest ook doen.
Dus ik maak een tabel met de gegevens die wij nodig hebben, en maak daar een formulier van en die wil ik uitprinten op een rapport en dat hij dat rapport 1x uitprint.
Misschien zie ik het helemaal verkeerd en kan het makkelijker manier dan wil ik dat graag horen.

Ik hoop dat jullie het nu een beetje begrijpen wat ik wil.

Laatst bewerkt:
Het idee is op zich niet verkeerd; waar je waarschijnlijk tegen aan loopt, is dat je rapport niet is gefilterd op het record dat je in je formulier opent. Is dat het probleem?

Ja ik wil gegevens van het formulier wat ik in geef direct op het rapport uitprinten.

Dus formulier invullen en op een knop drukken om het rapport af te drukken.

En hoe doe ik dat dan

Laatst bewerkt:
Je zult aan de knop waarmee je het rapport opent een filter mee moeten geven met de waarde van het huidige record. Bijvoorbeeld dit:

Code:
Dim stDocName As String, sFilter As String

stDocName = "RPT_PRV"
    sFilter = "[Klant/Jobnummer]='" & Me.Klant_Jobnummer & "'"
[COLOR=seagreen]''    DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal, , sFilter
[/COLOR]    DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , sFilter

Ik heb een regel als commentaar opgemaakt; deze regel doet hetzelfde als de laatste, maar drukt het rapport gelijk af. Als je het rapport niet op het scherm wilt, maar gelijk laten afdrukken, dan moet je dus de voorlaatste regel gebruiken, niet de laatste.

Perfect man echt waar kei bedankt, het werk.

Nogmaals BEDANKT,BEDANKT,BEDANKT,BEDANKT,BEDANKT,BEDANKT,BEDANKT,BEDANKT :thumb:

Dit onderwerp kan gesloten worden.

... En jij bent degene die dat mag doen ;)
Rechts onderin heb je een linkje waarmee dat kan.

Laatste vraag over dit onderwerp.
Het werk alleen heb ik nog 1 vraag als ik die code hieronder invoer dan moet ik eerst 1 record vooruit doen en dan weer 1 terug en dan kan ik op de print knop drukken en dan print hij het af.
Hoe los ik dat op ??
Ik het al geprobeerd een knop met opslaan erbij te zetten en dan eerst opslaan doen en dan printen maar dat werk ook niet.

Code:

stDocName = "RPT_PRV"
''    DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal, , sFilter
    DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , sFilter

Dat je niet gelijk het rapport kunt openen komt waarschijnlijk doordat het record nog niet is opgeslagen. En je kunt uiteraard nog geen record afdrukken dat niet bestaat...
Je kunt het opslaan forceren met de volgende aanpassing in de code:

Code:
[B][COLOR=blue]    If Me.Dirty Then Me.Dirty=False[/COLOR][/B]
    stDocName = "RPT_PRV"
''    DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal, , sFilter
    DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , sFilter

@OctaFish
Je bent goed bezig en je hebt mij goed geholpen.
Nogmaals bedankt

@OctaFish

Kan je me nog een keer helpen met dit probleem ??
Het bestand kan ik niet meer openen en nu moet ik helemaal opnieuw beginnen, ik heb gekeken op internet om het bestand te repareren maar alle programma's kan je niet saven.
Via access kan ik het bestand ook niet repareren.
Kan ik heb bestand mailen naar je dat je is kunt kijken.

Alvast bedankt.

Je kunt het opsturen naar octafish @ live.nl, dan wil ik er wel even naar kijken. Als het echt corrupt is, dan kan ik er ook niet heel veel meer mee, dus verwacht geen wonderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan