Formulier probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AngelLibby

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Hoi,
Ik ben al een paar dagen bezig geweest om een formuleir in elkaar te zetten en her ook te laten werken (ik heb dit nooit eerder gedaan).

Uiteindelijk heb ik door hoe alles moet en werkt het ook alleen krijg ik nu wel een melding als ik het verstuur (dit wil ik niet hebben natuurlijk!).:shocked:

De melding:
"dit formulier wordt per e-mail verzonden. door dit formulier te verzenden, wordt uw e-mail adres bekend bij de ontvanger en worden de gegevens zonder codering voor uw privacy verzonden

U kunt doorgaan of de verzending annuleren"
[OK] [Annuleren]

(Ik klik OK)

Volgende melding:
"Een toepassing probeert namens u het volgende te e-mailbericht te verzenden:
Naar: (leeg veld)
Onderwerp: Dit formulier is gepost met Microsoft Internet Explorer."
[Verzenden] [Niet verzenden]

Als ik vervolgens op verzenden klik wordt het wel gewoon verzonden naar mijn mail. (Outlook Express)

Hoe zorg ik ervoor dat ik deze melding niet meer krijg?

Alvast bedankt!:thumb:

AngelLibby

Kan alleen met cgi of php script.
Bij je host kijken of ze die ter beschikking stellen, dan wel ondersteunen.

Dan wordt de afhandeling van de mail bij je host gedaan,
zonder mailprogje dus.

:cool:

Goede tutorial!

Alleen nog een probleempje, als ik het bij mijn formulier voeg en ik het formulier test en verzend dan wordt het PHP bestand geopend x.x?!

ja....... als je de code van de php file kunt lezen in de browser .....
dan heb je geen php ondersteuning

de code zelf kan ik niet lezen maar er komt zelf wel een schermpje waarmee ik het php bestand kan downloaden, is dat wat je bedoeld?

Dat kan ook.

Dus toch bij je host kijken welke ondersteuning je hebt.
Mogelijk wel cgi.

Een php file voert iets uit op de server, mits je die ondersteuning hebt.

:cool:

Is dit lokaal op je pc of online? Je moet het namelijk online testen... Lokaal op je start inderdaad de php file op.

Heh, ik was hem lokaal aan het testen ^^'

Het lijkt nu te werken MAAR mijn verplichte velden werken niet?
Als ik alle verplichte velden heb ingevuld dan krijg ik een foutmeldings pagina (DodosMail)met deze tekst:

"Fout! - het verplichte veld is niet ingevuld.

Terug"

Toch heb ik echt alle verplichte velden ingevuld. :confused:

Deze melding krijg je werkelijk alleen wanneer niet alle verplichte velden zijn ingevuld. Kijk eens even na of alle velden die je verplicht wilt, ingevuld zijn en of ze helemaal overeenkomen.

Laat anders eens een online voorbeeld achter dan kan ik eens zien...

Alle veldnamen moet 1 woord zijn met allemaal kleine letters. Bijvoorbeeld : email en niet E-mail

Ook de naam van radio button group is niet correct.

Je kan het formulier eens testen door alle verplichte velden weg te doen. Dan zal het werken. Voeg daarna de naam van de tekstvelden toe zoals hierboven omschreven.

Ik heb alle namen veranderd enzo toen heb ik het weer getest en nu komt er weer dat download schermpje voor dat php bestand:confused:

hij doet het bijna!!! hij wordt alleen nog niet verstuurd, (kan de pagina niet vinden)

ik ga morgen weer verder :D thanks voor de hulp ^^

Dan staat er ofwel een verwijzing niet goed ofwel staat er iets niet online :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan