Formulier/rapport maken van draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deperik

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Hallo allemaal!

Ik ben bezig een overzicht te maken waarin de inkoopprijzen van verschillende leveranciers voor een selectie producten kunnen worden vergeleken.
Bij bijgevoegd Access-bestandje heb ik een voorbeeld draaitabel formulier gepost hoe het er ongeveer uit moet komen te zien. Echter hierin kun je geen opmaak veranderen of het overzicht netjes op een printje zetten.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!

Groeten Erik

Bijlagen

Een formulier afdrukken is sterk af te raden: die zijn eigenlijk alleen bedoeld voor invoer. Wil je iets netjes afdrukken, maak dan een Rapport. Ook daarvoor geldt overigens: de opmaak ligt vast. (wees daar overigens blij mee...)

Ja ik snap dat het formulier niet de juiste methode is, maar dat is alleen ter voorbeeld hoe het er ongeveer uit moet komen te zien.
Nu is mijn vraag hoe ik zoiets in een rapport kan maken? Dus leveranciers naast elkaar in de kolomkoppen, en geselecteerde producten onder elkaar als rijen. Deze selectie kan vooraf worden vastgesteld en hoeft niet te veranderen. Het is alleen zo dat ik een selectie wil uit het totale assortiment, anders is het overzicht kwijt.

Groeten Erik

Dat riekt als een Kruistabel, waarbij je het veld [Leverancier] als kolomkop definieert, [Product] als Rijkop en een verkoopbedrag o.i.d. als Waardeveld. Ik kijk wel even in je voorbeeldje...

Het is gelukt, ik heb inderdaad een kruistabel aangemaakt (bedankt voor de tip!). Vervolgens een rapport aangemaakt van deze kruistabel met daarin de artikelcode als waarde, deze op het rapport verborgen. Daarna met een subrapport de artikelode en de prijs gekoppeld met het uiteindelijke rapport.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan