• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eeeh, nog 1 vraag:
als ik nu de code van roncancio wil gebruiken om andere elementen te verbergen, kan ik die dan gewoon onder Sub tst() typen, of moet ik dat anders oplossen? Ik dacht de tekst gewoon te kopieren en de range aan te passen zodat de voorwaarden weer kloppen, maar dat lijkt niet te werken....ik heb echt goed nagekeken of alle parameters en voorwaarden kloppen.

Deze zou je inderdaad onder Sub tst() kunnen typen.
Echter, als je zegt dat je andere elementen (besturingselementen ?) wilt verbergen, dan is het bereik niet van belang maar de naam van het besturingselement.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oke, maar het vreemde is dat ik de volgende code heb ingevoerd:
Code:
Sub Lesdeling()
ActiveSheet.Shapes("Drop Down 25").Visible = Range("berekeningswaarden!O2") = 1
End Sub
Sub tst()
    With Application
        .Union([h2], [e11], [i5], [n5], [i9], [i6], [i7], [l6], [l7], [n13], [o14], [m10], [l9], [q12], [i14], [i18], [k19]).Value = ""

End With
End Sub

Sub lessoort()
ActiveSheet.Shapes("Drop Down 45").Visible = Range("berekeningswaarden!$O$11") = 2
End Sub

En toch werkt ie nu niet. Wat doe ik dan fout?

Bijlagen

Een aantal dingen:
1. Er zat helemaal geen code in het bestand.
2. De macro Lessoort was niet gekoppeld aan de combobox in E12.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste biettie ;)

Je hebt je code uit je bestandje gehaald, zo kunnen we niet zien dat het werkt hé :D

Volgens mij moet het ("berekeningswaarden!$O$12") zijn ipv ("berekeningswaarden!$O$11")

Groetjes Danny. :thumb:

Wat een snelle reacties!

Het bestand heb ik opgeslagen zonder macro's, anders kon ik hem hier niet plaatsen.
Het veld $O$11 was de juiste, hoor, maar ik had de macro niet toegewezen aan de combobox. Kun je nagaan wat mijn kennisnivo van VBA is.......ik ga het zo in elk geval proberen, want na het toewijzen doet ie precies wat ik wil! Kan ik trouwens de code 'visible' toewijzen aan meerdere waarden? Dus dat hij zichtbaar is bij de waarde 2,3 en 4 van de gekoppelde cel?
Nogmaals bedankt!:thumb:

Laatst bewerkt:
Kan ik trouwens de code 'visible' toewijzen aan meerdere waarden? Dus dat hij zichtbaar is bij de waarde 2,3 en 4 van de gekoppelde cel?
Nogmaals bedankt!:thumb:
Ja, en je volgende vraag zal uiteraard zijn: "hoe doe je dat?":p:cool:
Wellicht is het beter om de vraag anders te stellen, dus ipv zichtbaar als celwaarde = 1 ,2, 3, 4, zichtbaar als de waarde bijv.: kleiner is dan 5.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oke, daar komt ie:
Hoe doe ik dat? Ik zou meer een waarde van >1 kiezen. Hoe verwerk ik die in de VBA-code?

Laat maar, ik geloof dat ik zelf al de oplossing gaf...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan