formulier samen met popup form

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkuipers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Berichten
97
Hallo, ik heb een startform waar diverse velden van een access tabel opstaan. Nu wil ik via een commandbutton een popup form laten tonen met enkele andere velden van dezelfde tabel. Tevens moet dit popup form op de voorgrond blijven als ik op een knop op het startform klikt en bijv. als ik op de commandbutton "volgende" klikt dan gaan de velden op het startform naar het volgende record en moet op het popup form ook het volgend record getoond worden.

Wie heeft hier een oplossing voor?
 
Lijkt mij een bijzonder omslachtige manier van werken; op zich is het best mogelijk om een tweede formulier te maken op basis van hetzelfde record, maar de logica daarvan ontgaat mij eerlijk gezegd een beetje, vooral als ik lees dat de 2 formulieren parallel moeten gaan werken. Het loopt stuk op de eis dat het tweede formulier altijd op de voorgrond moet blijven, en dus Modaal moet zijn. Want op dat moment werkt het 1e formulier niet meer, en kun je dus ook niet meer bladeren in het eerste. Laat staan dat het 2e formulier dan meeloopt met het eerste. Hoewel: je bent er nu zeker van dat er synchroniteit blijft :). Waarom niet met een tabblad control werken, waar je de tweede groep velden op zet? Blijft alles netjes op één formulier, en kun je parallel bladeren tot je Olympisch goud hebt :)
 
Hallo Michel,

ik ga dit proberen. Bedankt voor de snelle reactie.

Groetjes,

Peter
 
Hallo Michel,

jouw tip opgevolgd en inderdaad werkt dit prima.

Thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan